Тази динамика обаче започва да се променя на фона на падащите лихви, които карат инвеститорите да поемат кредитни рискове, за да засилят възвръщаемостта, посочва Фабио Ногейра, основател и директор на най-големия емитент на гарантирани с ипотеки ценни книжа в страната - Brazilian Finance and Real Estate.
От Abecip прогнозират, че през тази година кредитирането ще нарасне с около 30%, макар че темпото му ще се забави спрямо последните две години, когато жилищните кредити се увеличиха със 118%.
Този ръст се дължи до голяма степен на държавната програма за жилища за хората с ниски доходи, позната като "Моят дом, моят живот". До 2014 г. Бразилия ще похарчи близо 96 млрд. долара за субсидии и целеви кредити от държавната банка Caixa Economica Federal, заяви през юни миналата година президентът Дилма Русеф.
Фондът Fundo de Garantia de Tempo de Servico също планира да инвестира по около 1,3 млрд. долара годишно в ипотечни ценни книжа до 2015 г. Той помага и за финансирането на 29% от ипотечното кредитиране, като субсидира заеми за кредитополучатели с ниски доходи.
Докато впряга държавни ресурси за финансиране на жилищния сектор, правителството обсъжда и други начини за насърчаване на растежа на алтернативни дългови инструменти преди да се изчерпи депозитната база, твърдят от Abecip.
В същото време до момента чуждестранните инвеститори до голяма степен избягваха обезпечените с ипотеки ценни книжа в Бразилия, въпреки инвестициите си за над 3 млрд. долара в имоти, посочва Томас Шапиро, президент на базираната в Ню Йорк компания за инвестиции в недвижими имоти GTIS Partners.
"Повечето чуждестранни инвестиции в Бразилия са преки вложения в имоти, тъй като ипотечният пазар все още е в ранен етап на развитие," допълва Натъни Майърс, главен управляващ директор на компанията за недвижими имоти Blackstone Group LP в Ню Йорк.
През миналата година обемът на чуждестранните инвестиции в Бразилия е нараснал до 67 млрд. долара спрямо 49 млрд. долара през 2010 г. и по-малко от 20 млрд. долара преди пет години, показват данни на централната банка на страната.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?