fallback

Столични молове 2013 - презареждане

Как моловете от трето поколение ще променят пазара?

15:10 | 12.11.12 г. 3
Автор - снимка
Създател

Новите търговски центрове, които ще отворят в София до края на 2013 г, ще бъдат допълнение към предлагането на съществуващите в момента молове. Това каза Росен Генев, мениджър отдел Търговски площи, Forton International по време на специализираната конференция за имоти BalREc.

Търговците ще се възползват от новите проекти, за да разширят гамата от своите предложения, а инвеститорите ще могат да предложат нови концепции.

Новите проекти няма да са точни копия на настоящите формати, ще има допълнителни услуги, като нови места за развлечения, ще се търси синергия между пазаруване, услуги и развлечения. Това ще бъде положително развитие на пазара, тъй като ще могат да се привлекат нови наематели.

По-голямата част от новите търговски центрове в София ще бъдат разположени в южната част на града, където досега предлагането беше ограничено или липсваше, коментират експерти. 

По думите на Иглика Йорданова, мениджър търговски площи в Colliers International, обемът на търговските площи в тази част на столицата ще се повиши с 212% след отварянето на новите проекти.

Марин Караколев, консултант на Paradise Center, каза, че е привърженик на схващането, че един от проектите ще надделее над останалите като локация. "Един проект става по-интересен за потребителите, когато може да предложи по-всеобхватен търговски микс, разнообразие, атмосфера, които да накарат крайния клиент да го посещава и да пазарува", посочи той.

Специалистите отбелязаха, че новите търговски центрове се преориентират в концепцията си и развлекателният елемент ще е решаващ един проект да бъде предпочитан пред други. Факт е, че броят на проектите става голям, ще има еуфория, всички проекти ще се посещават, но е вероятно да има отлив от съществуващите към новите от част от потребителите, на които те ще са по-удобни като локация.

Караколев цитира мнението на експерти, според които е важно всеки ден в мола, който се стреми да е успешен и да привлича посетители, да се провежда някакво мероприятие, нещо да се случва. Това само по себе си има потенциал да генерира интерес и да повиши човекопотока в търговския център, независимо дали клиентите имат намерение да купят нещо, или не.

Давид Давидов от 3D Retail Management Ltd, също потвърди, че ще има преразпределение на пазара. Той обаче каза, че не смята, че новите проекти ще бъдат концептуално толкова по-различни от съществуващите, за да предизвикат тотална промяна на пазара.

Някои от тях ще заложат на развлеченията като конкурентно предимство, някои - на силни търговски марки, но всеки трябва добре да се огледа около себе си и да прецени територията в непосредствена близост, защото там са неговите клиенти, каза той.

Според Генев опериращите центрове вече са започнали да търсят начини за препозициониране, за да се подготвят за третата вълна молове. Те предлагат по-добри условия на наемателите, опитват се да се конкурират наравно с новите проекти и се стремят да привличат наематели, които могат да доведат повече посетители в центровете и които да спазват условията по договорите.

Драгомир Марков, директор Активи на Landmark Property Management, каза, че съществуващите търговски центрове се опитват всячески да запазят своите наематели и да задържат позициите, които са си извоювали до момента.

Същевременно наемателите, които днес са на пазара, са много предпазливи в какъв проект влизат, проучват внимателно търговците, които са влезли преди него, и това дали те подхождат като микс на стоките и услугите, които той предлага.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:40 | 13.09.22 г.
fallback