fallback

Потребителското доверие в Австралия се свива до 21-месечно дъно през май

Това е шестият пореден месец, в който показателят намалява заради инфлационния натиск и високите лихви

11:08 | 11.05.22 г.

Измерител на потребителското доверие в Австралия бележи понижение за шести пореден месец през май, спадайки до 21-месечно дъно, тъй като инфлационният натиск и по-високите лихви натежават на финансите на домакинствата, пише Ройтерс.

Индексът на потребителското доверие на института Westpac-Melbourne се е понижил с 5,6% на месечна база през май, докато свиването през април е било в размер на 0,9 на сто. На годишна база показателят е намалял с 20,1%, достигайки 90,5 пункта, което означава, че песимистите са били далеч повече от оптимистите.

Влошените нагласи може да се окажат проблем за премиера на страната Скот Морисън, изправен пред парламентарни избори на 21 май.

"Две впечатляващи събития очевидно притесняват потребителите", смята главният икономист в института Бил Евънс. "На първо място, на 27 април бе отчетено, че основната инфлация се е покачила над 5% за пръв път от 2007 г. След това, на 2 май, централната банка повиши лихвите за пръв път от 2010 г.", обясни икономистът.

Австралийската централна банка предприе първото си лихвено увеличение от десетилетие насам в размер 25 базисни пункта до ниво от 0,35%.

Тогава гуверньорът Филип Лоу заяви, че е дошъл правилният момент да се започне с премахването на "извънредните парични стимули", въведени, за да подкрепят австралийската икономика по време на пандемията.

Увеличението на цената на кредитите още повече засилва инфлациония натиск от цените на петрола, храните и имотите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:19 | 14.09.22 г.
fallback