fallback

Половината разходи за дигитална реклама в България - във Facebook и Google

Големият ръст в индустрията се дължи на това, че все повече компании откриват инструменти, с които да постигат целите си, посочи Георги Малчев от IAB Bulgaria

19:06 | 30.12.16 г. 2

През 2015 година около половината разходи за дигитална реклама в България са били във Facebook и Google екосистемата. Големи мултинационални компании, бързооборотни фирми, инвестиционни дружества, както и фирми, които предоставят стоки и услуги, увеличават дигиталните си бюджети за реклама. Това каза Георги Малчев от IAB Bulgaria в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

“Големият ръст в дигиталната индустрия се дължи на това, че все повече компании откриват инструменти, с които могат да постигат целите си”, смята експертът. "Ако през 2015 digital активно “ядеше” от други канали, в момента успява да вземе допълнителни бюджети.”

Според него хората имат любими платформи и дали пътеката ще премине през социални мрежи, е въпрос на поведение.

Малчев напомни, че „докато по-рано имаше фуния на  прадажба – виждаш нещо по телевизията, а след това на билборд, то сега има безброй пътеки на взаимодействия и затова има голяма нужда от мобилна реклама.

Проучване на IAB показва, че мобилната реклама расте с изключително бързи темпове.

Експертът е на мнение, че компаниите, за които работи дигиталният маркетинг, ще намерят канали и инструменти, с които да работят, а това ще движи пазара напред.

“Ще има все повече компании, които ще разбират как работи дигиталният маркетинг за тях, а конкуренцията е най-добрият стимул да се проучи даден инструмент и да се ползва”, прогнозира експертът.

Вижте повече във видеото:

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:37 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Технологии виж още