fallback

blizoo ще предложи първи на българския пазар 3D картина

Компанията ще инвестира повече от 25 милиона евро през 2011 г. в подобрение на оптичната мрежа

14:35 | 19.05.11 г. 1
Автор - снимка
Създател

Богдан Хартарски: Над 70% от клиентите на blizoo вече гледат телевизия в цифров формат. Снимка: компанията

Телеком операторът blizoo ще излъчи за първи път в България триизмерна картина. Операторът ще предава стартиращия на 22-и май френски открит тенис турнир Ролан Гарос в триизмерна картина за всички свои абонати, заяви изпълнителният директор на компанията Ищван Полони.

Сигналът е вече активен на канал №150 по Eurosport 3D. Клиентите, които желаят да се потопят в триизмерното пространство, имат нужда от 3D телевизор и HD приемник на blizoo. Демонстрация на технологията чрез сигнала на blizoo e достъпна и в повечето магазини за черна техника. За едната година от създаването си компанията, която се роди в резултат от сливането на "Евроком" и "Кейбълтел" през октомври 2009 г., след като двете бяха закупени от европейския фонд за дялови инвестиции EQT за над 200 млн. евро, е завоювала над 40% пазарен дял като доставчик на телевизия и над 20% дял на интернет пазара на територията на покритието си (според изследване на TNS). По данни на самата фирма тя покрива половината територия на страната - предимно големите областни градове.

"Ръстът на пазарния дял в интернет сегмента е 8%, а на телевизионния пазар - малко по-нисък", поясни за Investor.bg Богдан Хaртарски, директор продажби на компанията. По думите му най-големият конкурент в сегмента телевизия остава DTH-операторът (direct-to-home) Bulsatcom и отскоро и "Виваком", които също предлагат спътникова телевизия. На  пазара на интернет предлагането конкуренти са "Виваком" и малките местни оператори, добави Хартарски.

Добре се развивал и бизнесът в Македония, където EQT закупи "Кейбълтел". Там пазарът е силно фрагментиран, защото много на брой играчи се борят за по-малко клиенти. В югозападната ни съседка телевизия и интернет предлагат и трите мобилни оператора. Очаква се това да се случи и на нашия пазар, след като "Виваком" и "Мтел" вече имат такава услуга, а според слуховете в бранша скоро това ще направи и "Глобул" (OTE предлага услугата в Гърция).

През първата година под новата си марка blizoo е доставила HD приемници за повече от 100 000 клиента (над 10 пъти повече от най-близкия си конкурент) както и електронен справочник, който позволява бърза навигация до повече от 160-те тв програми, които предлага най-богатият пакет на blizoo. Над 70% от клиентите на компанията вече гледат телевизия в цифров формат, поясни Хартарски пред Investor.bg. В момента операторът предлага 12 канала с HD качество, а до няколко месеца към тях ще бъдат добавени още 4.

На празненството по случай едногодишния си рожден ден мениджмънтът не пропусна да се похвали с новата визия на магазините си. В момента blizoo има 25 обекта в страната, до края на юни те ще бъдат 40, а до края на годината - 110. В обновяването на търговските си обекти компанията ще вложи около 3 млн. лева, а инвестициите през 2011 г. в подобрение на оптичната мрежа и създаването на нови продукти ще достигнат 25 млн. евро, каза още Хартарски. Само в новите магазини за тази година компанията ще назначи още 50 нови служители, с което броят им в цялата фирма ще надхвърли 1750.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:27 | 13.09.22 г.
fallback