fallback

Facebook е на един хвърлей от предоставянето на музика

Социалната мрежа вероятно ще разработи услугата заедно с шведския онлайн доставчик на музикално съдържание Spotify

17:35 | 21.06.11 г.
Автор - снимка
Създател

Съвсем скоро Facebook ще интегрира и музика в услугите си. Снимка: Ройтерс

По пътя си към концерн за 100 млрд. долара Facebook засяга всеки отделен сектор на интернет бизнеса, пише Businessinsider.

В момента Facebook е лидер по диспей реклама - според проучване на eMarketer тази година рекламодателите ще налеят във Facebook  2,19 млрд. долара за банери, лога и т.н. През последните години социалната мрежа винаги е в челото по приходи от този бизнес, но никога досега не се е стигало до предимство пред другите двама големи играча - Google и Yahoo.

Facebook е фактор и  в сферата на социалните игри, които сега представляват индустрия за милиарди долари, и печели пазарен дял чрез реклама и кредити.

В сътрудничество с Amazon социалната мрежа развива и електронната търговия в самия Facebook.

Следващият голям удар обаче ще е музиката, твърди в свой материал технологичният сайт Giga Om. Това, че социалната мрежа преговаря за тази услуга с шведския онлайн доставчик на музикално съдържание Spotify, не беше тайна и досега. Според AFP самият създател на социалната мрежа Марк Зукърбърг е коментирал на срещата на Г-8 в Париж, че компанията му е заинтересована в "правенето на музикалната и филмова индустрия по-социални". Днес обаче Giga Om повдига завесата около новата услуга. 

В лявата част на Facebook, където сега се намират секциите "снимки", "приятели" и "групи" ще има нова част - "музика". Тя ще се появи, след като потребител започне да ползва услугата на партньор на Facebook Music, например Spotify.

Едно "кликване" на новата икона отваря меню с музика, където ще има новини за това, дали приятели са посегнали към дадена песен, препоръки на приятели за някое изпълнение, любими албуми на приятели с техни корици, както и песни, наскоро прослушани от приятели. Освен това в горния десен ъгъл ще има "Live-Ticker", който ще информира за социалната и музикалната среда на потребителя.

В долния край на страницата ще има бутон "Play-Pause". Ако потребителят прекара курсора на мишката си през него, ще се появи прозорец с актуалната песен и възможността да се включи директно чрез Facebook Connect.

Все още не е ясно как Facebook може да прави пари от музикалните вкусове на потребителите си, защото легалното просвирване на музика директно в интернет струва доста пари. Затова и този бизнес рядко е печеливш, отбелязва Businessinsider.

През май Spotify вече пусна свое приложение за iPod, което позволява на потребителите да синхронизират плейлистите и песните, които са закупили. По този начин шведите са изпреварили с едни гърди онлайн плейъра iTunes на Apple. В момента младата скандинавска компания се е фокусирала основно върху онлайн стрийминга в държавите от Западна и Северна Европа. От безплатната версия на услугите ѝ се възползват близо седем милиона души.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:50 | 10.09.22 г.
fallback