fallback

М. Лиао: Мобилната реклама е като секса в гимназията

Всеки говори за мобилна реклама, но никой все още не знае как се прави, коментира търговският директор в Yahoo! за Европа, Близкия изток и Африка

08:05 | 28.10.11 г. 1
Автор - снимка
Създател

Мобилната реклама е като секса в гимназията – всеки говори за нея, но никой все още не знае как се прави. Това беше личното мнение на Марвин Лиао, търговски директор в Yahoo! за Европа, Близкия изток и Африка, което той изрази по време на конференцията за интернет и нови технологии Webit, проведена с медийното партньорство на Investor.bg.

Въпреки това той каза, че мобилният сегмент и възможностите, които той предоставя на рекламодателите, са едно от предимствата на новите форми за реклама, които ще добиват все по-голямо значение в бъдеще.

Според Пол Бърни, старши маркетинг директор и управляващ директор за Европа, Близкия Изток и Африка на Асоциацията за мобилен маркетинг, онлайн рекламистите и маркетинг специалистите е добре да започнат да гледат на пазара от позиция, в която 50% от техния бизнес в бъдеще ще бъде свързан по някакъв начин с мобилната реклама.

Той отбеляза, че ефективността на мобилната реклама в някои случаи е по-голяма от конвенционалната интернет реклама по отношение на запомняемост на посланието, намерение за покупка и др. Това важи в особена степен за сектора на търговията, на който мобилната реклама предоставя редица по-ефективни инструменти. Такива са например възможността рекламата да съдържа бутон за директно набиране на даден номер на рекламодателя или друго действие, което води потребителя до продукта.

Бърни представи прогнози, според които до 2015 г. броят на потребителите, които ползват интернет през мобилен телефон, ще надмине броя на тези, които ползват компютър.

Това означава, че пазарът е изправен пред фундаментална промяна в поведението на всички негови участници, още повече предвид факта, че почти всички потребители имат телефони.

Телефоните дават възможност на потребителите да разполагат в джоба си с цялата информация, налична в интернет.

Също така за първи път те дават възможност да се обвърже информацията от покупката с маркетинговата информация. Рекламодателите ще могат да следят не само кой е видял тяхната реклама, а кой е посетил магазина им и кой е направил покупка, коментира Гийом Бакувие, директор мобилни продажби и операции на Google за Южна и Източна Европа, Близкия Изток и Африка.

По думите на Арда Кертмелиоглу, един от основателите на турската компания Mobilera, специализирана в мобилен маркетинг, клиентите все още нямат истинска мобилна стратегия. Въпреки че някои от рекламодателите са започнали да отделят пари за мобилен маркетинг и реклама, те все още гледат на тях като на отделен канал, а не като на част от целия микс. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:36 | 10.09.22 г.
fallback