Мобилната реклама е като секса в гимназията – всеки говори за нея, но никой все още не знае как се прави. Това беше личното мнение на Марвин Лиао, търговски директор в Yahoo! за Европа, Близкия изток и Африка, което той изрази по време на конференцията за интернет и нови технологии Webit, проведена с медийното партньорство на Investor.bg.
Въпреки това той каза, че мобилният сегмент и възможностите, които той предоставя на рекламодателите, са едно от предимствата на новите форми за реклама, които ще добиват все по-голямо значение в бъдеще.
Според Пол Бърни, старши маркетинг директор и управляващ директор за Европа, Близкия Изток и Африка на Асоциацията за мобилен маркетинг, онлайн рекламистите и маркетинг специалистите е добре да започнат да гледат на пазара от позиция, в която 50% от техния бизнес в бъдеще ще бъде свързан по някакъв начин с мобилната реклама.
Той отбеляза, че ефективността на мобилната реклама в някои случаи е по-голяма от конвенционалната интернет реклама по отношение на запомняемост на посланието, намерение за покупка и др. Това важи в особена степен за сектора на търговията, на който мобилната реклама предоставя редица по-ефективни инструменти. Такива са например възможността рекламата да съдържа бутон за директно набиране на даден номер на рекламодателя или друго действие, което води потребителя до продукта.
Бърни представи прогнози, според които до 2015 г. броят на потребителите, които ползват интернет през мобилен телефон, ще надмине броя на тези, които ползват компютър.
Това означава, че пазарът е изправен пред фундаментална промяна в поведението на всички негови участници, още повече предвид факта, че почти всички потребители имат телефони.
Телефоните дават възможност на потребителите да разполагат в джоба си с цялата информация, налична в интернет.
Също така за първи път те дават възможност да се обвърже информацията от покупката с маркетинговата информация. Рекламодателите ще могат да следят не само кой е видял тяхната реклама, а кой е посетил магазина им и кой е направил покупка, коментира Гийом Бакувие, директор мобилни продажби и операции на Google за Южна и Източна Европа, Близкия Изток и Африка.
По думите на Арда Кертмелиоглу, един от основателите на турската компания Mobilera, специализирана в мобилен маркетинг, клиентите все още нямат истинска мобилна стратегия. Въпреки че някои от рекламодателите са започнали да отделят пари за мобилен маркетинг и реклама, те все още гледат на тях като на отделен канал, а не като на част от целия микс.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
преди 14 години Струва ми се, че това твърдение може да бъде опровергано от една българска компания, която се занимава именно с мибилна реклама - ето кои са те http://***.pcceni.bg/analizi/p3-8328-0.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар