IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Zynga прави нов опит да диверсифицира бизнеса си?

Bloomberg разкрива, че разработчикът на игри планира онлайн платформа, на която ще представя други разработчици

11:51 | 21.02.12 г.
Автор - снимка
Създател
Zynga прави нов опит да диверсифицира бизнеса си?

Разработчикът на онлайн игри Zynga планира онлайн платформа, на която ще представя други разработчици на игри с техните произведения. След това те ще могат да рекламират своите продукти и в заглавията на самата Zynga, разкриват два източника на Bloomberg.

Планира се платформата да стартира през март, пише още агенцията. Стартът обаче зависи и от разговорите с партньорите и от вътрешнофирмената работа.

Компанията не потвърждава, но и не отрича плановете си. Тя е най-големият разработчик на игри за Facebook, но търси и нови източници за приходи, за да не е твърде зависима от социалната мрежа. За рекламата в игрите и за представянето в платформата, Zynga ще прибира такса, пише още финансовата медия.

„Всеки опит на Zynga да направи диверсификация на приходите си е положителен“, казва  Колин Себастиан от базираната в Сан Франциско анализаторска компания Robert W. Baird’s, който по-рано през седмицата понижи препоръката си за акциите на компанията до „неутрална“.

Ставайки издател, Zynga имитира компании за традиционни игрови конзоли, като Electronic Arts Inc., които разпространяват и популяризират игри, създадени от независими студия за дизайн в замяна на дял от продажбите.

„С течение на времето издателският бизнес на Zynga може да се превърне в значим фактор за продажбите в зависимост от това колко голяма част от пазара контролира“, казва още Себастиан.

„Това може да представлява възможност за приходи от 500 млн. долара само за следващите няколко години“, добавя анализаторът.

Присъединяването към мрежата на Zynga няма да освободи разработчиците от плащане на комисионна на Facebook, твърди запознат със споразуменията източник. Защото Facebook Credits се използват от всички разработчици, които продават виртуални стоки в социалната мрежа, и игрите, промотирани от Zynga ще продължат да плащат на Facebook част от приходите си.

Zynga, с повече от 246 млн. потребители, държи шест от седемте най-популярни игри за Facebook, показват данни на изследователската фирма AppData.

През миналия октомври главният изпълнителен директор Марк Пинкъс вече обяви, че компанията работи над собствена социална мрежа под името Direct. Фокусът й, разбира се, ще бъде върху играта. В края на декември Пинкъс огласи стратегията си за компанията за 2012 г.: игрите й да се появят на колкото се може повече платформи.

Новата стратегия за директен достъп до потребителите, наречена Zynga Direct, „ще ни позволи директна връзка с клиентите, където ще можем да им дадем целия набор от услуги и социалност на игрите“, заяви главният изпълнителен директор на Zynga.

Въпреки че в последно време Zynga инвестира сериозни суми в категории игри, които не са свързани с Facebook, например мобилни игри за смартфони и таблети, те все още не са важна част от бизнеса й. Zynga започна да пуска на пазара подобни игри, като Words With Friends за мобилни телефони, през 2010 г. Все още обаче огромната част от клиентите й предпочитат да играят игрите на Zynga във Facebook.

Друга възможност за растеж за компанията са мобилните игри. Тя навлезе в този сектор с придобиването на четири по-малки конкурента – германската Gamedoctors със седалище в Билефелд, Page44 Studios (чиято най-известна игра е World of Goo), HipLogic от Сан Франциско и Astro Ape Studios от Ню Йорк.

При своя борсов дебют през декември 2011 г. Zynga успя да набере почти 1 млрд. долара,  с което направи най-мащабното американско IPO на технологична компания след Google.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:21 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още