fallback

Д. Бошнакова: И при бранда важно е не количеството, а качеството

По-трудно е да управляваш аудиторията, отколкото просто да я създадеш, заяви преподавателят по PR на форума Webit 2012

15:39 | 14.06.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Преди време властваше мнението, че събитията се организират, за да научат поканените нещо. Днес обаче хората от маркетинг бранша осъзнаха, че всички ходят на събития, за да се запознаят с хора, за да станат приятели и евентуално бизнес партньори. Така е и в онлайн сферата, смята доц. д-р Десислава Бошнакова, преподавател по PR в департамент “Масови комуникации” на НБУ и основател и управител на ROI Communication. 

„Днес продължаваме да мерим бройката хора, например в дадена фен страница във Facebook, но не и какво правят те там“, каза тя при анализа си на управлението на общността от потребители на компаниите в рамките на Webit 2012. И цитира любимия си оратор от TED Кен Робинсън, според който почти винаги появата на нови технологии не води веднага до промяна на потребителските навици.

И наистина, казва Бошнакова, първите български телевизионни реклами не приличаха на истинските – те бяха като снимка, придружена от глас зад кадър. А първите версии на сайтовете бяха като брошура в дигитално облекло. Така се оказа, че новите технологии се ползваха за стари потребителски навици.

Оказва се, че това не се е променило и досега - повечето хора дори не помнят, че са харесали дадена страница във Facebook. Каква полза има от тях тогава брандът, пита риторично Бошнакова.

„Така че количеството не е толкова важно, колкото качеството. Много по-важно от гледна точка на новите канали за комуникация е и кои точно са тези фенове, важно е да разберем защо хората идват на нашата страница и споделят с нас“, добави PR експертът.

И завърши лекцията си със съвет: „След като сте създали микрообщността, грижете се за нея, не се опитвайте само да ѝ продавате. Хората все повече притежават права върху вашата марка. С това, че те декларират съпричастност за вашата марка, те могат да влияят повече, отколкото вие“. 

Investor.bg e медиен партньор на Webit. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:31 | 06.09.22 г.
fallback