fallback

Телефоните Galaxy позлатиха Samsung

Благодарение на успешните смартфони корейският концерн отчете скок на печалбата от почти 50%

10:43 | 27.07.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Южнокорейската компания за потребителска електроника Samsung Electronics постави нов рекорд при отчитането на финансовото си състояние, като през второто тримесечие печалбата се е увеличила с 48%. По-специално новите скъпи смартфони на Samsung катапултираха бизнеса напред. Телекомуникационният сектор допринесе с почти две трети към общата тримесечна оперативна печалба на компанията, пише Wall Street Journal. 

Все пак оперативните маржове при печалбата спадат в сектора на телекомуникациите в сравнение с предходното тримесечие, тъй като в областта на далекосъобщенията Samsung  е загубила пари в своето подразделение за мрежово оборудване, а най-новият смартфон Galaxy S III се продавал по-бавно от очакваното. Анализаторите обаче разпознаха проблема още през предния месец и бяха коригирали своите очаквания.

Най-голямата по оборот технологична компания в света все пак представи изключително силни данни: нетната печалба на Samsung между април и юни е 5,19 трлн. вона (3,7 млрд. евро) – много над 3,51 трлн. вона, които Samsung спечели за същия период миналата година. Нетната печалба надмина и досегашния рекорд от 5,05 трлн. вона от първото тримесечие на 2012 г. Приходите са в размер на 47,6 трлн. вона – почти една пета над приходите от предходната година в размер на 39,4 трлн. вона. След обявяването на данните акциите на Samsung скочиха с 4,5 процента до 11,2 млн. вона.

И третото тримесечие според Samsung ще се развива положително, като най-големите подобрения се очакват в областта на екраните.

Лидер при телефоните – на всички фронтове

Почти целият ръст от миналата година се дължи на мобилната дивизия. Samsung успява да продава своите устройства на по-високи средни цени, така че доходността в сектора на телекомуникациите е с 60% по-висока спрямо предходната година. Маржът на оперативната печалба в областта е 17,4%. Това е с почти 14% по-високо равнище спрямо предходната година, но и с 18,4% по-ниско от това, което Samsung постигна през първото тримесечие.

Според последните данни на лондонската компания за пазарни изследвания Strategy Analytics корейците са разширили своя дял на глобалния пазар на смартфони до 34,6% и продължават да бъдат далеч пред Apple, която държи почти 18 на сто от пазара. В доклада се твърди, че Samsung е продал 50,5 милиона смартфона през второто тримесечие – толкова много устройства до този момент не е успявал да продаде нито един производител за едно тримесечие. Apple обяви по-рано тази седмица, че е доставила 26 млн. iPhone през второто тримесечие.

Данните от пазарните проучвания показват, че стратегията на Samsung да предлага мобилни телефони в широк ценови диапазон – от такива с много високо качество до по-достъпни варианти, работи много добре. И агресивните рекламни кампании може би са помогнали на корейците да разширят своето глобално присъствие. Освен това по-големият пазарен дял на Samsung може би се дължи и на факта, че много клиенти се въздържат от закупуването на нов iPhone, докато Apple не изкара на пазара през есента най-новата версия.

Както и досега Samsung продължава да е най-големият доставчик на мобилни телефони в света, показва доклада на Strategy Analytics. През второто тримесечие концернът има пазарен дял от 25,7% на пазара на мобилни телефони, а Nokia заема дял от 23,1%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:12 | 11.09.22 г.
fallback