Интересната реклама в списание може да привлече вниманието на читателя, докато той прелиства страниците, но може ли подобна реклама да привлече някого, когато е показана на таблет?
Все по-голямото разнообразие от екрани и формати за показване на реклами може да се окаже истинско маркетингово главоболие. Това се дължи на факта, че все още не е ясно кога и къде поставените на екрана реклами въздействат на потребителите.
Въпреки това новите проучвания показват, че рекламите в списания, разглеждани на таблет, са също толкова ефективни, колкото тези в печатните кампании.
Скорошно проучване на GfK MRI Starch Advertising Research откри, че рекламите на специалните версии на списанията за таблет привличат също толкова добре вниманието, колкото тези, публикувани във физическото копие.
Компанията е провела онлайн проучване, за да анализира реакциите на потребителите към 28 624 реклами, поставени в 805 списания за таблети, издадени миналата година. Данните са сравнени с тези за печатните издания.
Потребителите били запитани дали си спомнят да са прочели някоя реклама и дали са откликнали на реклами, които имат интерактивно функции.
Най-ефективните реклами в дигиталното издание са били запомнени от повече от 80% от читателите, данни, близки до тези за печатните реклами. Потребителите са откликнали най-много на реклами на домакински продукти и при двата типа реклами.
Според GfK печатните реклами на зеленчукови сокове са имали средно 66% успех в привличането на вниманието. На второ място, с 64%, се нареждат ментовите бонбони, храната, напитките, както и категориите с намаления. Рекламите на супи, жилища, строителни и универсални магазини също имали високи нива на успех.
В дигиталното пространство рекламите на жилища и сгради, както и на универсални магазини, са имали най-висок успех – 64%. Тези категории са следвани от бонбоните, които били запомнени от 63% от потребителите.
Сред респондентите, запомнили поне една реклама от таблетно списание, 62% твърдят, че интерактивните функции на списанието са им помогнали да научат повече за продуктите и услугите, които се рекламират.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?