fallback

Потенциалните IPO-та през 2015 г.

Uber, Airbnb, Dropbox, Pinterest и Snapchat са сред компаниите, за които се смята, че могат да станат публични през новата година

15:35 | 17.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Първичното публично предлагане (IPO) на китайския онлайн търговец Alibaba беше черешката на листванията през 2014 г. Но 2015 г. може да се окаже още по-успешна, отбелязва CNNMoney.

Противоречивото приложение за споделяне на пътувания Uber може да бъде огромен хит на Wall Street, ако компанията реши да стане публична. След последния кръг от финансиране нейната стойност вече възлиза на над 40 млрд. долара. Китайската търсачка Baidu наскоро инвестира в Uber. Спекулациите са, че Uber ще реализира нетни приходи за по 2 млрд. долара на година.

Uber е само една от 42-те частни компании, посочвани от CB Insights като компании със стойност поне 1 млрд. долара, за които се счита, че могат да станат публични през 2015 г.

Сайтът за отдаване на недвижими имоти под наем Airbnb, чиято предполагаема стойност за 13 млрд. долара, го прави по-скъп от известните хотелски вериги Wyndham, собственика на Holiday Inn -  InterContinental Hotels, и Hyatt.

Такива са услугите за съхранение на данни в облака Box, която вече подаде документи за листване, и Dropbox. Социалната мрежа Pinterest и компаниите за разплащателни услуги Square и Stripe са също сред спряганите.

Потенциален кандидат за IPO е и оценяваното на 10 млрд. долара приложение за мигновени съобщения Snapchat. Иронично е как приложението, известно с изчезващите си снимки, видеа и текстови съобщения, ще трябва да записва финансите си в документ, който никога няма да може да бъде изтрит.

Ракетната компания SpaceX, основана от изпълнителния директор на Tesla и SolarCity Елън Мъск, също попада в списъка с потенциалните IPO-та на CB Insights. Vice Mediа пък има зад гърба си подкрепата на Fox на Рупърт Мърдок и A&E Networks.

Но трябва да се отбележи, че технологичните IPO-та не са единствените, които биха могли да привлекат голям интерес.

Въпреки че IPО-тата на Alibaba и на производителя на преносими камери GoPro вдигнаха най-големия шум сред средностатистическия инвеститор, те не бяха сред топ IPО-тата на 2014 г.

Акциите на няколко биотехнолигични компании, станали публични през 2014 г., бяха сред най-добре представящите се през 2014 г., показват данни на компанията Renaissance Capital, която инвестира в IPO-та.

Търсене за акции на компании по време на тяхното първично публично предлагане имаше в редица сектори. По данни на Renaissance Capital през 2014 г. 273 компании станах публични. Броят им е най-големият от 2000 г. насам, от последните дни на дот-ком балона, когато се листнаха 403 дружества.

Акциите на веригите ресторанти също се радваха на завиден интерес през 2014 г. Книжата на компанията Habit, предлагаща хамбургери, на веригата ресторанти за средиземноморска храна Zoe's Kitchen и на веригата за пиле на грил El Pollo Loco поскъпнаха по време на пазарните им дебюти.

Имайки това предвид, от Renaissance предричат, че съвсем скоро Shake Shack, Smashburger и бразилската стекхаус верига Fogo de Chão ще подадат документи за IPO.

Изглежда, че инвеститорите са гладни за следващия голям феномен сред ресторантите, какъвто бе Chipotle.

Ето защо не трябва да бъдем изненадани, ако някои от най-горещите предложения през 2015 г. излязат от... микровълновата фурна, а не от Силициевата долина.

Във видеото Лесли Пикър от Bloomberg News прави обзор на най-добрите и най-лошите IPO-та за 2014 г.

Още видео материали гледайте на сайта на Bulgaria On Air

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:01 | 11.09.22 г.
fallback