fallback

Как IT компаниите помагат след земетресението в Непал

Google и Facebook активираха функциите за локализиране на оцелели след трагедията

11:33 | 28.04.15 г.
Автор - снимка
Редактор

Докато броят на жертвите от земетресението, което в събота разтърси Непал с магнитуд 7,8 по скалата на Рихтер, непрекъснато нараства, помощ за локализирането и идентифицирането на изчезнали хора идва от малко по-необичаен източник: Силициевата долина, съобщава Washington Post.

През уикенда Google и Facebook активираха функции, с които да бъдат открити оцелели от земетресението. В момента и двете компании се опитват да наложат интернет услугите по-успешно на пазарите в развиващия се свят и трагедията доказа колко мощна може да бъде тази връзка. И все пак страни като Непал, където само 77 на всеки 100 човека са абонати на мобилни услуги (за сравнение в САЩ съотношението е 96 на 100 човека, а във Великобритания – 125 на 100 човека), показват колко още усилия трябва да бъдат положени в тази насока.

В събота Google активира услугата си Person Finder, за да помогне на хората да разберат дали близките им, които са били в района на земетресението, са в безопасност, съобщава CNET. Потребителите на Person Finder могат да споделят дали „търсят някого“, или „имат информация за някого“. Услугата е създадена, за да могат оцелели или хора, които имат информация за оцелели, да споделят със семействата и приятелите им актуалното им състояние. До момента в сайта има данни за 6600 души.

Проектът на Google бе създаден още преди 5 години и работи в дори по-голям мащаб. Преди Непал компанията пусна услугата, за да помогне на жертвите след тайфуна Хаян, който засегна Филипините през 2013 г., както и след бомбените атентати в Бостън. Тъй като услугата не се нуждае от интернет връзка, за да бъде използвана – търсенето в базата с данни може да се прави и чрез текстови съобщения (sms), теоретично тя може да се ползва от много повече хора в сравнение с приложението на Facebook.

Освен Person Finder Google намали и цената на международните разговори до Непал по услугата си Google Voice до 1 цент на минута. Преди това разговорите струваха 19 цента на минута.

Малко след земетресението главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг също активира услугата към социалната мрежа, известна като Safety Check, която позволява на тези, които са били в района, да съобщят на приятелите и семействата си, че са добре. Функцията бе създадена още през 2011 г., когато бреговете на Япония бяха унищожени от силно земетресение, последвано от цунами.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:15 | 08.09.22 г.
fallback