fallback

Alibaba отправя поглед към нови хоризонти

Компанията има план за нова стратегия в търговските обекти

09:06 | 17.09.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

След като превзе доставките на храна, Alibaba Group Holding отправя поглед към нова част на търговията на дребно в Китай, която възлиза на 4 трлн. долара – универсалните магазини.

Компанията, която инвестира също в облачни услуги и в развлекателната индустрия, търси все повече компании с физически магазини, обявиха председателят Джак Ма, заместник-председателят Джоузеф Цай и главният изпълнителен директор Даниел Джан в интервюта за Bloomberg News, дадени във връзка с 18-годишнината на компанията.

Alibaba, основана в апартамента на Джак Ма през 1999 г., днес е на стойност 458 млрд. долара, пише Bloomberg.

Директорите коментират по-малко от месец след като Amazon.com приключи придобиването на Whole Foods за 13,7 млрд. долара. Те обсъждат стратегията на Alibaba за справяне с конкуренцията, визията им за данните и предизвикателствата, с които компанията ще се сблъска. Ма твърди, че Alibaba ще трябва да започне да мисли различно, като се има предвид сегашният ѝ размер.

"Смятам, че когато си млад, малък, лекият модел е добър. Когато си силен, голям – замислете се – нуждаеш се от сериозни неща“, коментира той. „За да бъдеш ефективен, трябва да свържеш простия и сложния модел“.

Наблюдаването на Tencent

Освен това Alibaba все повече се конкурира с Tencent Holdings в сферата на разплащанията, облачните услуги и финансовите услуги. Председателят на Tencent Пони Ма и Джак Ма имат желание да направят експанзия извън Китай. Освен това Alibaba се бори с Amazon, докато се опитва да разшири бизнеса си в Югоизточна Азия. Само електронната търговия в Индонезия се прогнозира, че ще достигне 65 млрд. долара до 2020 г. от 8 млрд. в момента, сочи доклад на Macquarie Research.

“Смятам, че дори Пони няма същия опит в глобализацията като нас. За всички това е нещо ново. За Amazon електронната търговия започна преди 20-25 години, така че никой не е експерт, особено в правенето на бизнес в други страни. Ние сме нови. Конкуренцията, за която трябва да се притеснявате, е местната“, коментира Ма.

"Казвам го постоянно. Alibaba излиза извън Китай, не за да се глобализира. Ние глобализираме инфраструктурата в електронната търговия. Опитваме се да изградим инфраструктурата на онлайн разплащанията. Опитваме се да изградим инфраструктура на логистиката и на облачните услуги“, допълва той.

Данните

На фона на по-затегнатата регулация на киберсигурността в Китай, компаниите се сблъскват с повече предизвикателства в страната. Alibaba вече е най-големият доставчик на облачни услуги в Китай, като това ѝ звенотсе очаква да носи до 15% от приходите на Alibaba до 2021 г. според JPMorgan Chase & Co.

"Преди 9 години, когато Alibaba се пренасочи от компания за електронна търговия към компания, свързана с данните, имахме голям вътрешен спор и в крайна сметка решихме, че трябва да направим тази промяна. Така че от 9 години вътрешно не сме се наричали компания за електронна търговия“, обяснява Ма.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:14 | 10.09.22 г.
fallback