IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Walt Disney затваря вратата за реклама под носа на Netflix

Тя забранява реклами от конкурентната платформа в своите телевизионни мрежи

11:37 | 05.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Walt Disney забранява рекламите на Netflix в своите телевизионни мрежи, твърдят източници на Wall Street Journal, запознати с въпроса.

Това е знак за ескалиращата рекламна война в сектора на видео стрийминг услугите в момент, в който гигантите се борят един срещу друг за абонати.

Очаква се Disney, Comcast и AT&T да похарчат стотици милиони долари за реклама през следващата година за привличането на потребители в техните нови платформи за видео стрийминг, докато се изправят срещу лидера в индустрията Netflix. Той пък похарчи 1,8 млрд. долара за реклама миналата година и планира отбраната си срещу настъплението на новите холивудски играчи.

Disney, чиято собственост са ABC и Freeform, e обявила на служителите си по-рано тази година, че няма да приема реклами от конкурентни стрийминг услуги, но по-късно е променила политиката си, правейки компромис с почти всяка компания, коментират източниците. Изключение обаче прави Netflix.

При вземането на решение Disney е оценявала дали има общи бизнес или рекламни отношения с компаниите, посочва един от източниците. Netflix, от своя страна, не показва реклами в програмите си.

В изявление Disney посочи, че бизнесът на абонаментните видео стрийминг услуги се е развил, а „много нови играчи искат да рекламират в традиционната телевизия и в нашето портфолио от мрежи“. Компанията заяви, че преоценява първоначалната си забрана за стрийминг реклами, „за да разгледаме цялостните бизнес отношения, които имам с много от тези компании“.

Netflix отказва да коментира въпроса.

Забраната представлява сериозен обрат в политиките на Disney. В телевизионната индустрия не е необичайно мрежите да отказват реклами от директни конкуренти, особено ако става дума за конкретно време и дата, когато борещи се една с друга програми ще бъдат пуснати в ефир. Но това не важеше с такава сила в сектора на видео стрийминга, въпреки че компаниите се борят една с друга за зрителското внимание.

Сега ситуацията се променя. Традиционни медийни компании пускат свои собствени стрийминг услуги и се изправят лице в лице с технологичните гиганти и едни срещу други, както никога преди.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:48 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още