Walt Disney забранява рекламите на Netflix в своите телевизионни мрежи, твърдят източници на Wall Street Journal, запознати с въпроса.
Това е знак за ескалиращата рекламна война в сектора на видео стрийминг услугите в момент, в който гигантите се борят един срещу друг за абонати.
Очаква се Disney, Comcast и AT&T да похарчат стотици милиони долари за реклама през следващата година за привличането на потребители в техните нови платформи за видео стрийминг, докато се изправят срещу лидера в индустрията Netflix. Той пък похарчи 1,8 млрд. долара за реклама миналата година и планира отбраната си срещу настъплението на новите холивудски играчи.
Disney, чиято собственост са ABC и Freeform, e обявила на служителите си по-рано тази година, че няма да приема реклами от конкурентни стрийминг услуги, но по-късно е променила политиката си, правейки компромис с почти всяка компания, коментират източниците. Изключение обаче прави Netflix.
При вземането на решение Disney е оценявала дали има общи бизнес или рекламни отношения с компаниите, посочва един от източниците. Netflix, от своя страна, не показва реклами в програмите си.
В изявление Disney посочи, че бизнесът на абонаментните видео стрийминг услуги се е развил, а „много нови играчи искат да рекламират в традиционната телевизия и в нашето портфолио от мрежи“. Компанията заяви, че преоценява първоначалната си забрана за стрийминг реклами, „за да разгледаме цялостните бизнес отношения, които имам с много от тези компании“.
Netflix отказва да коментира въпроса.
Забраната представлява сериозен обрат в политиките на Disney. В телевизионната индустрия не е необичайно мрежите да отказват реклами от директни конкуренти, особено ако става дума за конкретно време и дата, когато борещи се една с друга програми ще бъдат пуснати в ефир. Но това не важеше с такава сила в сектора на видео стрийминга, въпреки че компаниите се борят една с друга за зрителското внимание.
Сега ситуацията се променя. Традиционни медийни компании пускат свои собствени стрийминг услуги и се изправят лице в лице с технологичните гиганти и едни срещу други, както никога преди.