IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Телефонът на Amazon – всичко друго, освен телефон

Главният изпълнителен директор Джеф Безос ще се опита да създаде устройство, с което да разшири бизнес възможностите на компанията

12:23 | 18.11.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	След таблета Fire компанията на Джеф Безос вероятно работи и над смартфон.<em> Снимка: Ройтерс</em></p>

След таблета Fire компанията на Джеф Безос вероятно работи и над смартфон. Снимка: Ройтерс

Дистанционно управление:

И в момента много смартфони се използват като заместители за дистанционното управление на телевизор. Предвид съсредоточаването на съдържание с Kindle, един бъдещ телефон на Amazon би могъл да направи готино дистанционно, с чиято помощ ще може не само да намерите предавания и филми, но също така да изберете безплатната версия на Amazon, ако тя е налична.

По този начин Amazon може да стане ключов дистрибутор на съдържание, което би вдигнало шансовете за победа в битката му с Netflix, Hulu, кабелните компании и дори с Google и Apple. Amazon като оператор на кабелна телевизия? Чувал съм и доста по-откачени неща.

Оферти на Amazon:

И накрая (не за да оправдая публикацията си), Amazon може би вижда и възможност за разширяване на рекламния си бизнес. Компанията вече пусна на пазара един електронен четец Kindle, чиито ниски цени са субсидирани чрез „специални оферти“, тоест реклама.

Amazon също така знае доста точно какво купуват клиентите му, заради което е в състояние да прави сравнително полезни препоръки за това, от какво друго може да се поинтересувате. 

Ако обаче Amazon разбере и къде се намирате (от GPS проследяването на вашия телефон Amazon), компанията може да предложи места във физическия, а не във виртуалния свят, когато сте в близост до магазин, където се предлагат стоките. В продължение на години Amazon намира начини да печели пари, като насочва потребителите си и към други онлайн търговци на дребно, правейки така ценообразуването си, че да е изгодно и за нея, и за рекламиращите при нея други търговци. Няма причина компанията да не може да направи същото и с физическите търговци на дребно.

Amazon направи и голям бум в областта на ежедневните групови сделки а ла Groupon със собствената си услуга AmazonLocal, а тези предложения биха могли да бъдат доста по-ефективни, ако се появят на екраните на смартфоните, докато собствениците им са всъщност в близост до ресторанта, който дава офертата например.

Всичко това са, разбира се, малко или повече спекулации. Онова, в което обаче съм сигурен, е, че Джеф Безос се интересува малко от навлизането във вече разработени територии. Той е много по-заинтересован от откриването на нови начини, по които да прави пари. И точно това вероятно ще се опита да направи с бъдещия си смартфон Amazon, завършва коментара си Хоф.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:35 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още