IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Twitter раздвижва мобилната реклама

В повечето дни платформата печели повече от мобилна, отколкото от настолна реклама

12:58 | 02.07.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Главният изпълнителен директор на Twitter Дик Костоло. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Главният изпълнителен директор на Twitter Дик Костоло. Снимка: Ройтерс

Според Twitter потребителите на мобилни устройства са по-активни. Около 60% от 140 млн. потребители на месец четат своите туитове на таблети или смартфони. "Ние знаем, че хората масово използват Twitter на мобилни устройства, и че там се намира бизнесът", казва Адам Бейн, главен оперативен директор на Twitter.

Самата компания не дава данни за рекламния си бизнес. EMarketer оценява, че през тази година Twitter може да има до 259,9 млн. долара приходи от реклама. През 2011 г. сумата е била в размер на 139,5 млн. долара. Инвеститорите се надяват, че Twitter надува рекламния си бизнес за евентуално IPO. Първичното публично предлагане обаче не се очаква преди следващата година.

Google иска да навакса изоставането

Потенциалът за растеж в областта на мобилната реклама е голям, но причини главоболие на много компании. През 2011 г. в САЩ за реклами чрез мобилни телефони и таблети са били похарчени около 1,6 млрд. долара. Това са само около 5 на сто от общите разходи за реклама, показват данни на търговската асоциация Interactive Advertising Bureau.

Изследванията показват, че рекламите в мобилни телефони генерират по-голямо внимание, защото това е нова форма на реклама. От друга страна обаче размерите на рекламни банери са ограничени от размера на екрана, селектирането на отделни групи потребители е трудно и много от големите рекламодатели са скептични по темата.

Мениджърите на Google обаче са си поставили за цел да наваксат изоставането си в областта на мобилните реклами. Компанията улесни клиентите си при пускането на обяви за всички платформи. За последен път Google обяви данни за този бизнес през октомври. Тогава компанията си постави за цел да има годишни приходи от 2,5 млрд. долара от мобилни рекламни. За сравнение, през 2011 г. Google е имала общи рекламни приходи от 36,5 млрд. долара.

И Facebook започна да експериментира в областта на мобилната реклама. Чрез така наречените "спонсорирани истории" рекламодателите могат да платят за това, линковете и изказванията на потребители, които говорят положително за даден продукт, да бъдат разпространявани по-масирано. И за Facebook мобилната реклама е важен крайъгълен камък, защото вече повече от половината от 900-те милиона потребители, имат и мобилен достъп до социалната мрежа, пише още Wall Street Journal. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:16 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още