fallback

Целта на Google - да навлезе още по-дълбоко в живота на потребителите

Компанията представи редица нови продукти, но все още не е ясно дали те ще се превърнат в сигурни източници на приходи

11:04 | 29.05.15 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Google представи новите си предложения, които имат за цел да направят така, че интернет гигантът да навлезе още повече в живота на потребителите. На годишната си конференция на разработчиците Google представи мобилна система за разплащания, която има за цел да направи връзката на хората със смартфоните ѝ с Android още по-силна. Освен това компанията представи нова операционна система за свързани устройства, пусна услуга за съхранение на снимки и видео и показа технология, която разкрива задълбочаването ѝ в света на мобилните приложения, пише в свой анализ Wall Street Journal.

“Искаме да сме сигурни, че никой не е пропуснат“, заяви Сундар Пичай, директор на Google, отговарящ за продуктите, пред повече от 1000 разработчици в рамките на конференцията I/O в Сан Франциско.

Google се зароди в края на 90-те години като търсачка, която намираше информация от уебсайтове и показваше релевантни резултати спрямо търсенията на потребителите. Това ѝ помогна да изгради най-голямата в света компания за дигитална реклама. Но нарастващото използване на смартфони и мобилни приложения принуди Google да се адаптира към ситуацията.

Основната ѝ стратегия е да разшири ползването на Android отвъд смартфоните до възможно най-много устройства. Пичай твърди, че Android в момента работи на повече от 4000 различни устройства – от таблети до часовници, автомобилни табла и телевизори.

"Google иска да бъде част от всяко устройство или услуга, от които можем да се възползваме чрез умните технологии“, посочва Ян Доусън, анализатор на Jackdaw Research.

Подходът ще постави Google в основата на много продукти, но Доусън твърди, че не е ясно как компанията ще печели от много от новите си начинания. Въпреки броя на обявените продукти, нито един от тях не предполага огромен пазарен успех.

Акциите на Google поеха надолу по време на търговията в четвъртък, като за последната година цената им е спаднала с 2 на сто, докато тези на Apple се покачиха с 50%, а на Facebook – с 30%.

По време на представянето си Пичай разкри новата операционна система, наречена Brillo и комуникационния стандарт, наречен Weave, който има задачата да свързва устройства и обекти от ежедневието на потребителите с интернет.

Brillo е олекотена версия на мобилната операционна система Android, която използва по-малко енергия.Weave пък ще помогне на устройствата да си комуникират, използвайки общ език, така че един смартфон да може да отключва и заключва умни врати например. Brillo и Weave ще бъдат пуснати до края на 2015 г., твърди Пичай.

Google винаги е предоставяла своята операционна система Android, като се опитва да генерира средства индиректно – чрез реклами и продажбите на мобилни приложения. Доусън от Jackdaw очаква това да важи и за Brillo.

Освен това Google представи нова система за мобилни разплащания, наречена Android Pay, която ще позволи потребителите на телефони с Android да плащат чрез устройствата си в повече от 700 хил. магазина в САЩ. Актуализирана версия на Android, която ще бъде пусната по-късно тази година, ще включва сканиране на пръстови отпечатъци – технология, необходима за извършването на самите плащания.

Google вижда услугата като нещо задължително за смартфони, а това е начинът ѝ да не изостава спрямо Apple, която миналата година представи Apple Pay. Google обяви, че целта ѝ е да направи телефоните с Android по-полезни, но отказа да коментира повече по темата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:26 | 13.09.22 г.
fallback