fallback

Ще запазят ли инерцията образователните приложения и след пандемията?

Предстои реалният тест кои технологии ще останат полезни на учители и ученици

18:08 | 27.03.21 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Снимка: Pixabay

След една трудна година на превключване между дистанционно и присъствено обучение, много ученици, учители и техните семейства се чувстват уморени от ученето по време на пандемия. Но компаниите, които предлагат на пазара дигитални инструменти за училища, се радват на възхода си, пише Наташа Сингър за New York Times.

Рисковото и дяловото финансиране на стартъпи за образователни технологии в света се е увеличило повече от два пъти и през 2020 г. достигна 12,58 млрд. долара спрямо 4,81 млрд. долара през 2019 г., сочи доклад на CB Insights.

През същия период броят на лаптопите и таблетите, продадени на начални и средни училища в Съединените щати, почти се е удвоил до 26,7 млн., спрямо 14 млн. година по-рано, показват данни на британската компания за пазарни проучвания Futuresource Consulting.

„Станахме свидетели на истинска експлозия на търсенето“, коментира Майкъл Борхъм, старши пазарен анализатор във Futuresource. „Това е голяма, огромна промяна заради нуждите“, посочва той.

Но докато все повече страни се връщат към присъствено обучение, милиардите долари, които училищата и рисковите инвеститори наляха в образователни технологии, ще бъдат тествани. Част от услугите за учене от вкъщи, като тези за видео конферентни разговори, могат да преживеят спад на броя на потребителите.

„Определено ще има сътресения през следващата година“, твърди Матю Грос, изпълнителен директор на Newsela – популярно приложение за четене, насочено към училищата.

И все пак, дори и пазарът на образователни технологии да се свие, представители на индустрията твърдят, че вече няма връщане назад. Пандемията ускори разпространението на лаптопи и приложения за обучение в училищата, допълват те, като направи инструментите за дигитално образование в нещо нормално за милиони учители, ученици и техните семейства.

„Това ускори насочването на образованието към технологиите с поне пет до десет години“, коментира Майкъл Чейсън, ветеран предприемач в тази област, който през 1997 г. съосновава Blackboard, една от най-големите системи за обучение за училища и колежи. „Не можете да обучавате стотици учители и милиони ученици чрез онлайн образование и да не очаквате това да има големи ефекти“, казва той.

Технологични евангелисти отдавна прогнозират, че компютрите ще трансформират образованието. Много от тях обещаха, че бъдещето на ученето ще включва приложения с изкуствен интелект, които ще приспособяват уроците спрямо възможностите на учениците и това ще се случва по-бързо и по-прецизно, отколкото могат да го постигнат учителите.

Тази революция на роботизираното преподаване се случва бавно, отчасти защото много малко от приложенията в областта показват, че значително подобряват резултатите на учениците.

Вместо това по време на пандемията много училища просто използваха дигитални инструменти, като приложенията за видео разговори, за да прехвърлят традиционните си практики и графици онлайн. Критиците твърдят, че натискът да се репликира един учебен ден за учениците, които са извън класната стая, само е влошил различията при много деца, които у дома са изправени пред предизвикателства заради пандемията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:33 | 11.09.22 г.
fallback