IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ще запазят ли инерцията образователните приложения и след пандемията?

Предстои реалният тест кои технологии ще останат полезни на учители и ученици

18:08 | 27.03.21 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

„Никога през живота си няма да видим по-явна демонстрация на консерватизма в образователните системи“, коментира Джъстин Райх от Масачузетския технологичен институт.

Приложенията, които позволяват онлайн взаимодействие между учители и ученици, отчитат изключителен ръст, а инвеститорите го следват.

Сред най-големите сделки по данни на CB Insights се нарежда тази на Zouyebang, китайски стартъп за образователни технологии, който предлага онлайн уроци на живо и помощ за домашни на деца от детската градина до 12 клас. Компанията набра 2,35 млрд. долара миналата година от инвеститори, включващи Alibaba и Sequoia Capital China.

Yuanfudao, друг китайски стартъп, привлече 3,5 млрд. долара от инвеститори като Tencent. А Kahoot – приложение за викторини, създадено в Норвегия и ползвано от милиони учители, наскоро набра около 215 млн. долара от SoftBank.

В Съединените щати някои от най-големите скорошни сделки включват стартъпи, които помагат на учители да пишат оценки и да оценяват изпълнението на задачи, да водят уроци или да провеждат дискусии в онлайн класове. Сред тях са Newsela и Nearpod – приложение, което много от учителите използват, за да създават интерактивни видео уроци на живо или да водят ученици на виртуални екскурзии.

Редица стартъпи за образователни технологии, отчитащи рекорден ръст, са имали значителен брой потребителите от училищата още преди пандемията. Миналата пролет, когато училищата в САЩ преминаха към дистанционно обучение, много от услугите се възползваха от общата стратегия за растеж по време на пандемията. Те временно направиха своите премиум услуги безплатни за учителите за останалата част от учебната година.

По думите на Тори Патерън, управляващ директор на Owl Ventures, която инвестира в стартъпи като Newsela, е последвало масово насочване към тези платформи.

Той твърди, че след като учебната година е приключила, стартъпите са се опитали да превърнат училищата в плащащи клиенти и „видяхме доста широко приемане на тези предложения“.

До края на декември училищата са плащали за 11 млн. училищни акаунта в Newsela, което представлява увеличение с 87% спрямо 2019 г. Миналия месец стартъпът обяви, че е набрал 100 млн. долара. Сега Newsela е оценен на 1 млрд. долара – постижение, което все още е сравнително рядко за образователно приложение, насочено към американските държавни училища.

Nearpod също отчита експоненциален растеж. След като направи приложението си за видео уроци безплатно, потребителската база на стартъпа скочи до 1,2 млн. учители към края на миналата година – петкратно повече спрямо 2019 г. През февруари Nearpod обяви, че ще бъде придобита от Renaissance – компания, която продава софтуер за академично оценяване на училища – за 650 млн. долара.

Последна актуализация: 22:33 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
mrynmryn
преди 3 години
Aко винаги, уроците се записват/са на живо, няма да има вече ученици, които се оправдават с - ама аз бях болен.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още