Лакиния Франсис изгражда акаунт в LinkedIn, Хейли Санчес разширява списъка си с имейли, а Майкъл Елефанте планира да си направи собствен уебсайт.
“Толкова сме фиксирани върху това, което работи, но трябва да имаме и резервен план, особено когато разчитаме толкова много на технологии“, коментира Франсис, която управлява консултантска компания, помагаща на хората да печелят пари от вендинг машини.
Инфлуенсърите, които отдавна разчитат на Instagram и Facebook, за да се свързват с феновете си, да рекламират и да продават продукти, преосмислят къде публикуват съдържанието си, след като претърпяха загуби, когато платформите на компанията се сринаха за няколко часа миналия понеделник.
От CNBC са говорили с 10 създатели на онлайн съдържание и собственици на малък бизнес, които използват Facebook, нейните услуги WhatsApp и Instagram, или разчитат и на трите. Очакваната загуба за всеки от тях, свързана с техническите проблеми на Facebook, варира от няколкостотин долара до над 5000 долара от продажби, партньорски линкове, спонсорирани публикации и пускания на нови продукти.
Това е демонстрация колко голямо е влиянието на Facebook върху онлайн икономиката. Дори и малък срив носи загуба на хората, които разчитат на услугите на компанията, за да си вършат работата или да рекламират продуктите си.
Инвестициите на Зукърбърг в създатели на съдържание и малки бизнеси
Вицепрезидентът на Facebook по инфраструктурата Сантош Янардан използва блога на компанията, за да се извини за големия срив късно в понеделник. Той обвини „проблеми в конфигурацията на основните рутери“ за спирането на услугите, но не уточни какви промени е имало точно.
Над 200 млн. компании активно използват инструментите на Facebook и много създатели на съдържание разчитат на Instagram за спонсорирани публикации, партньорски линкове и приходи от продажби. Сривът в системата се случи в момент, в който главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг и Facebook се опитват все по-агресивно да стимулират и привличат създатели на съдържание от конкуренти като TikTok, Snapchat и други социални мрежи.
Миналата година Instagram пусна функция за споделяне на кратки видеа, наречена Reels, за да се конкурира с TikTok, а наскоро Зукърбърг заяви, че компанията ще плати 1 млрд. долара до 2022 г. на потребителите, които създават съдържание за Facebook и Instagram. Освен това Facebook заяви, че до 2023 г. няма да прибира дял от авторите при ползване на функции като онлайн събития и абонаменти на фенове. Също така през април обяви нови начини, по които могат да генерират средства, използвайки Instagram.
„Инвестирането в създатели не е нещо ново за нас, но съм развълнуван да разширя тази работа с течение на времето“, написа той във Facebook по-рано тази година.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил