Във време на крайно разделение в американската политика е забележително, че Конгресът предприема двупартийни стъпки, за да овладее Big Tech (технологичните гиганти – бел. прев.), пише за Financial Times Сюзън Холмбърг, икономист и старши изследовател в Institute for Local Self-Reliance.
Съвсем наскоро два антитръстови законопроекта преминаха през съдебната комисия на Сената: Американският закон за иновациите и избора в онлайн пространството, който е насочен към огромната сила на технологичните гиганти като монополисти, и Законът за пазарите на отворени приложения, предназначен да ограничи възможността доминиращите магазини за приложения да предприемат специфични действия на антиконкурентно поведение.
Лобистите на големите технологични компании се борят да спрат тази инерция, издигайки призрака на загубените икономически иновации, ако подобни законопроекти бъдат приети. Но нарастващите доказателства показват, че в стремежа си да запазят господство, технологичните групи всъщност убиват нови идеи, ограничават новите изобретения и блокират укрепването на новите бизнеси. Накратко, те подкопават жизнеността и устойчивостта на американската икономика.
Четирите доминиращи технологични компании, Amazon, Google, Facebook (сега Meta) и Apple, разполагат с няколко метода за блокиране на иновативни стартъпи, които могат да представляват заплаха.
На първо място е стратегията „купувай и интегрирай“, чрез която те поглъщат конкурентите, вместо да развиват свои собствени пробивни технологии. След като Amazon купи компанията за складова роботика Kiva през 2012 г., тя прекрати договорите й с други търговци на дребно и изтегли нейните новаторски технологии от открития пазар, отваряйки огромна преднина при логистиката за електронна търговия за себе си.
Друг пример е придобиването на Instagram от Facebook през 2012 г. С нарастването на популярността на смартфоните, Facebook беше изпреварена от платформи, които бяха проектирани да работят върху приложения. За да защити своето господство, Facebook избра да изкупи иноваторите, според дело на Федералната търговска комисия. „По-добре е да купувате, отколкото да се конкурирате“, обясни в имейл основателят на Facebook Марк Зукърбърг.
На следващо място е стратегията „купувай и погребвай“, при която малките компании се придобиват и унищожават. Facebook купи и уби няколко сайта за социални контакти, включително Nextstop, Gowalla, Beluga и Lightbox. Между 2007 и 2019 г. Facebook затвори най-малко 39 компании. Голямата четворка плюс Microsoft уби приблизително половината от всички приложения, които закупи от 2015 до 2019 г.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
преди 3 години Big Tech подкопават жизнеността и устойчивостта на американската икономика == R.I.P. отговор Сигнализирай за неуместен коментар