fallback

Vivo: Ще развиваме бизнеса си в България стъпка по стъпка

Над 75% от работната сила на китайския производител на смартфони работи в 10 развойни центъра по света

08:32 | 14.07.22 г.

Снимка: vivo

Сеон Ил-Хуанг е вицепрезидент на vivo, отговарящ за бранда, връзките с обществеността и търговията на дребно в европейското звено на компанията. Той отговаря за всички маркетинг дейности на марката и е базиран в Дюселдорф, където е новосъздадената европейска централа на компанията. Наскоро vivo навлезе на пазара в България. Ето какво коментира той по повод плановете на китайския гигант за нашия пазар. 

Vivo тепърва навлиза на българския пазар. Как компанията ще се отличи от останалите производители на смартфони, които познаваме у нас?

Нека бъда напълно откровен и първо споделя фактите. Напълно наясно сме, че пристигаме със закъснение, както и че българският пазар на смартфони е зрял, с добре утвърдени брандове на него, така че задачата ни няма да е лесна. Въпреки това през последните 11 години, откакто марката смартфони vivo е създадена, се радваме на стабилен растеж и работим усърдно, за да бъдем номер пет бранд смартфони в глобален мащаб, като сме спечелили доверието на над 400 млн. потребители в 70 държави. От основаването на компанията за нас фокусът винаги е бил върху смартфоните и върху дълбокото разбиране на потребителските нужди. Превърнахме се в марка, която е известна с това, че създава смислени иновации за потребителите, а не просто да преследва мегабайти, мегапискели и мегахерци. Стоим зад някои от иновациите, които се превърнаха в стандарт в индустрията за смартфони, като вградените в дисплея сензори за пръстови отпечатъци, вградените Hi-Fi чипове за наслаждаване на музика в движение, както и гимбал стабилизацията за камери за невероятни кадри. Искаме в България да бъдем признати с това, като марка, която иска да допринася за страстите на потребителите, независимо колко са различни, големи или малки, стига да правят живота на хората по-приятен.

Кои са най-големите предизвикателства, пред които vivo е изправена в момента? Недостигът на чипове сред тях ли е?

Една от силните ни страни е фактът, че имаме поглед над цялостния процес на производството – от проучванията и развитието, веригата на доставките, производството (чрез нашите седем производствени звена, където успяваме да произвеждаме до 200 млн. смартфона годишно), до дистрибуцията и продажбите. На някои пазари имаме собствени канали за продажби, докато в Европа работим в тясно сътрудничество с дистрибутори, оператори и търговци на дребно.

Предизвикателствата пред vivo? Фактът, че все още сме нов и непознат бранд, така че популяризирането и изграждането на доверие са нашите основни предизвикателства. Работим по това всеки ден. Искаме да повишим видимостта си, като подкрепяме неща, палещи хората. Ето защо спонсорираме ЛаЛига в Испания например, Женската волейболна федерация в Италия, Бундеслигата в Австрия, Сръбската футболна асоциация, както и Полската федерация по ски скокове.

Във всички сегменти на пазара на смартфони ли ще се конкурирате в България?

Гарантираме, че предлагаме пълно портфолио от смартфони в различни категории, но имаме предвид, че трябва да подходим стъпка по стъпка. Тъй като сме много млад бранд в Европа, за момента се придържаме към предлагането на vivo като основна марка и предлагаме три серии от устройства, които са базирани на нашите пазарни проучвания и най-добре отговарят на нуждите на европейските, както и на българските клиенти. Преди да стъпим в Европа, проведохме мащабно проучване с Bain & Co., като интервюирахме над 9000 потребители в Европа, за да разберем какво искат и очакват те от смартфоните, но и какво е това, което ги дразни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:36 | 13.09.22 г.
fallback