Китайският технологичен бранд vivo официално навлиза на българския пазар на смартфони, но не бърза да се бори за голям пазарен дял в близката година. Вместо това ще заложи на постепенния растеж и повишаване на разпознаваемостта на марката, разкриха от екипа на компанията у нас на събитие за медии.
„Основната ни задача е да изградим основата на един устойчив модел на работа, а не да търсим преки пътища към голям растеж“, коментира Иво Бояджиев, който е ръководител „Продажби“ във vivo България.
На пазара у нас компанията ще навлезе с три серии. Y серията предлага нисък до среден клас смартфони, насочени към младежи. Фокусът тук е върху батерията и дизайна, както и върху ежедневните мобилни игри. V серията е по-висок клас от Y предложенията и залага на фокус върху предната камера. X серията пък отразява флагман портфолиото на vivo, където ще видим модели с качествени камери, разработени в партньорство с ZEISS.
За начало брандът ще предложи четири модела смартфони, а през четвъртото тримесечие се очаква да добави още пет модела. До края на третото тримесечие в обръщение на българския пазар ще са устройствата vivo V23 5G, vivo Y33s, vivo Y21 и vivo Y76 5G, за който компанията твърди, че е сред най-продаваните ѝ на Стария континент. През октомври се очаква ново поколение смартфони, наследници на тези, с които компанията навлиза у нас.
Скоро предстои и европейската премиера на флагмана X80 Pro, който също се очаква да стъпи на българския пазар.
До месец-два vivo ще предложи и безжични слушалки, както и аксесоари за телефони.
Компанията ще предлага устройства както във високия, така и в средния и ниския клас, но засега не бърза с агресивните цели за пазарен дял. Вместо това ще се бори да изгради доверие с клиентите и партньорите си, уточниха от българския екип. На този етап vivo има сключено партньорство за предлагане на телефоните ѝ в магазинната мрежа на "Технополис", но води преговори и с телекомите. Очакванията на компанията са до края на годината да има договори с всички ключови партньори, които да предлагат устройствата ѝ. Предвид постепенния си растеж у нас, vivo все още не планира собствен онлайн магазин.
За поддръжката на устройствата след покупка ще се грижи повече от един партньор според плановете на vivo. Компанията вече има договор с една компания и води преговори с втора.
Относно устройствата Бояджиев коментира, че целта на vivo не е „да създава иновации заради самите иновации“, а по-скоро се търси балансиран набор от функции, които да отговарят на търсенето от потребителите.
България е 20-ият пазар на vivo в Европа. Китайският бранд стъпи на континента през 2020 г., позиционирайки се първоначално на 6 пазара. Компанията изтъква силния си фокус върху развойната дейност, в която са концентрирани 75% от общия ѝ брой служители, или над 12 хил. души. Vivo има 10 центъра за проучвания и развитие по света и над 3000 5G патента.
Фабриките на vivo са 7, а по думите на Бояджиев компанията има собствена верига на доставки и реално не се сблъсква със същите проблеми като останалите производители на смартфони в света. Гигантът произвежда по 200 млн. смартфона годишно и има 400 млн. клиенти от цял свят. Компанията оперира в над 60 държави.


Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи