Сеон Ил-Хуанг е вицепрезидент на vivo, отговарящ за бранда, връзките с обществеността и търговията на дребно в европейското звено на компанията. Той отговаря за всички маркетинг дейности на марката и е базиран в Дюселдорф, където е новосъздадената европейска централа на компанията. Наскоро vivo навлезе на пазара в България. Ето какво коментира той по повод плановете на китайския гигант за нашия пазар.
Vivo тепърва навлиза на българския пазар. Как компанията ще се отличи от останалите производители на смартфони, които познаваме у нас?
Нека бъда напълно откровен и първо споделя фактите. Напълно наясно сме, че пристигаме със закъснение, както и че българският пазар на смартфони е зрял, с добре утвърдени брандове на него, така че задачата ни няма да е лесна. Въпреки това през последните 11 години, откакто марката смартфони vivo е създадена, се радваме на стабилен растеж и работим усърдно, за да бъдем номер пет бранд смартфони в глобален мащаб, като сме спечелили доверието на над 400 млн. потребители в 70 държави. От основаването на компанията за нас фокусът винаги е бил върху смартфоните и върху дълбокото разбиране на потребителските нужди. Превърнахме се в марка, която е известна с това, че създава смислени иновации за потребителите, а не просто да преследва мегабайти, мегапискели и мегахерци. Стоим зад някои от иновациите, които се превърнаха в стандарт в индустрията за смартфони, като вградените в дисплея сензори за пръстови отпечатъци, вградените Hi-Fi чипове за наслаждаване на музика в движение, както и гимбал стабилизацията за камери за невероятни кадри. Искаме в България да бъдем признати с това, като марка, която иска да допринася за страстите на потребителите, независимо колко са различни, големи или малки, стига да правят живота на хората по-приятен.
Кои са най-големите предизвикателства, пред които vivo е изправена в момента? Недостигът на чипове сред тях ли е?
Една от силните ни страни е фактът, че имаме поглед над цялостния процес на производството – от проучванията и развитието, веригата на доставките, производството (чрез нашите седем производствени звена, където успяваме да произвеждаме до 200 млн. смартфона годишно), до дистрибуцията и продажбите. На някои пазари имаме собствени канали за продажби, докато в Европа работим в тясно сътрудничество с дистрибутори, оператори и търговци на дребно.
Предизвикателствата пред vivo? Фактът, че все още сме нов и непознат бранд, така че популяризирането и изграждането на доверие са нашите основни предизвикателства. Работим по това всеки ден. Искаме да повишим видимостта си, като подкрепяме неща, палещи хората. Ето защо спонсорираме ЛаЛига в Испания например, Женската волейболна федерация в Италия, Бундеслигата в Австрия, Сръбската футболна асоциация, както и Полската федерация по ски скокове.
Във всички сегменти на пазара на смартфони ли ще се конкурирате в България?
Гарантираме, че предлагаме пълно портфолио от смартфони в различни категории, но имаме предвид, че трябва да подходим стъпка по стъпка. Тъй като сме много млад бранд в Европа, за момента се придържаме към предлагането на vivo като основна марка и предлагаме три серии от устройства, които са базирани на нашите пазарни проучвания и най-добре отговарят на нуждите на европейските, както и на българските клиенти. Преди да стъпим в Европа, проведохме мащабно проучване с Bain & Co., като интервюирахме над 9000 потребители в Европа, за да разберем какво искат и очакват те от смартфоните, но и какво е това, което ги дразни.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната