fallback

Половината от парите по ОП „Транспорт“ вече са договорени

Реално са разплатени едва 10% от средствата по оперативната програма, беше отчетено на днешното заседание на Комитета по наблюдение

12:57 | 08.06.11 г.
Автор - снимка
Създател

Сумата на договорените средства по оперативна програма (ОП) „Транспорт“ към днешна дата възлиза на 53% от общия бюджет на програмата или близо 2 млрд. лева. Това беше отчетено по време на редовното заседание на Комитета за наблюдение на оперативната програма, проведено днес, съобщиха от министерството на транспорта.

Реално разплатени на бенефициенти обаче са само 10% от средствата, отбеляза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

Висок ръст на договорените средства има по първа приоритетна ос за финансиране на железопътните проекти. Одобрените договори покриват 78% от планирания бюджет, като очакванията са до края на годината да се договори целият ресурс.

От предназначените средства за пътните проекти са договорени 39%, а от ресурса за интермодалния транспорт – 88%.

По време на заседанието бяха представени и приоритетните проекти на бенефициентите за следващия програмен период (2014-2020 г.). Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) определи като  основен приоритет завършването на жп трасето Драгоман-София-Пловдив-Свиленград, в частта, която няма да бъде завършена до 2013 г. Паралелно с това продължава подготовката и на мащабния жп проект Видин-София.

Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) отново потвърди целта си да бъдат завършени седем магистрали и седем скоростни пътя до края на следващия програмен период.

Третият лъч на метрото вече има избран изпълнител за проектиране и най-вероятно след 2013 г. ще започне изграждането му.

Представителите на Европейската комисия поздравиха българската страна, че автомагистрала “Хемус” вече е част от общоевропейските коридори, но посъветваха получателите на субсидии внимателно да приоритизират целите си за следващия програмен период. Министър Ивайло Московски напомни, че България е единствената страна, през която преминават пет транспортни коридора, което е сериозен ангажимент, но и основание да настояваме за сериозно финансиране.

На форума бяха поканени и потенциални получатели на субсидии за следващия програмен период, след които “Холдинг БДЖ” ЕАД и Изпълнителна агенция “Морска администрация”. Те представиха предпроектните си идеи, като БДЖ отново потвърди необходимостта от европейско финансиране за обновяване на влаковите композиции.

В заседанието на Комитета за наблюдение взеха участие представители Европейската комисия и експерти от министерства и общини в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:06 | 11.09.22 г.
fallback