Сумата на договорените средства по оперативна програма (ОП) „Транспорт“ към днешна дата възлиза на 53% от общия бюджет на програмата или близо 2 млрд. лева. Това беше отчетено по време на редовното заседание на Комитета за наблюдение на оперативната програма, проведено днес, съобщиха от министерството на транспорта.
Реално разплатени на бенефициенти обаче са само 10% от средствата, отбеляза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
Висок ръст на договорените средства има по първа приоритетна ос за финансиране на железопътните проекти. Одобрените договори покриват 78% от планирания бюджет, като очакванията са до края на годината да се договори целият ресурс.
От предназначените средства за пътните проекти са договорени 39%, а от ресурса за интермодалния транспорт – 88%.
По време на заседанието бяха представени и приоритетните проекти на бенефициентите за следващия програмен период (2014-2020 г.). Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) определи като основен приоритет завършването на жп трасето Драгоман-София-Пловдив-Свиленград, в частта, която няма да бъде завършена до 2013 г. Паралелно с това продължава подготовката и на мащабния жп проект Видин-София.
Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) отново потвърди целта си да бъдат завършени седем магистрали и седем скоростни пътя до края на следващия програмен период.
Третият лъч на метрото вече има избран изпълнител за проектиране и най-вероятно след 2013 г. ще започне изграждането му.
Представителите на Европейската комисия поздравиха българската страна, че автомагистрала “Хемус” вече е част от общоевропейските коридори, но посъветваха получателите на субсидии внимателно да приоритизират целите си за следващия програмен период. Министър Ивайло Московски напомни, че България е единствената страна, през която преминават пет транспортни коридора, което е сериозен ангажимент, но и основание да настояваме за сериозно финансиране.
На форума бяха поканени и потенциални получатели на субсидии за следващия програмен период, след които “Холдинг БДЖ” ЕАД и Изпълнителна агенция “Морска администрация”. Те представиха предпроектните си идеи, като БДЖ отново потвърди необходимостта от европейско финансиране за обновяване на влаковите композиции.
В заседанието на Комитета за наблюдение взеха участие представители Европейската комисия и експерти от министерства и общини в страната.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева