fallback

Ако се забави изграждането на Струма през Кресненското дефиле, губим евросредствата

Лиляна Павлова очаква скоро да бъде намерен компромисен вариант за спорния участък

14:11 | 30.08.16 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Ако до 2017 г. не започне строителството на участъка от магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, рискуваме да оставим този най-тежък участък от магистралата недовършен и да изгубим европейското финансиране. Това заяви министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова на церемонията, с която започва строителството на друга отсечка от аутобана - лот 3.3 на магистралата от Кресна до Сандански.

Лиляна Павлова съобщи, че скоро ще започне и изграждането на участъка между Благоевград и Крупник, като за целта трябва да се приключи с отчужденията.

След това започва строителството на последния участък от магистралата –през Кресненското дефиле, за който продължават споровете кой е най-удачният вариант.

Изключително важно е заедно – институции, неправителствени организации и местната власт, да обединим усилията си и да намерим най-добрия компромис за изграждането на отсечката, така че да опазим природата и живота на пътуващите, заяви министърът, цитирана от пресцентъра на МРРБ. 

Тя посочи, че вече има вариант, около който се очаква спорещите страни да се обединят: да се използва съществуващият път еднопосочно, а в обратната посока пътят да минава извън дефилето, през Стара Кресна.

За строителството на новите 24 км от магистрала „Струма“ между Кресна и Сандански Павлова каза, че работата по принцип трябва да приключи до пролетта на 2019 г., но се надява трасето да е готово предсрочно в края на 2018 г.

„Това е най-натовареният европейски транспортен коридор на територията на страната и, за съжаление, пътят с най-много загинали при инциденти хора, каза Павлова. Тя припомни, че от АМ „Струма“ остават да бъдат изградени още само 60 км.

Строителството на магистралната отсечка се финансира чрез оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Участъкът, чието строителство започва днес, е с дължина 23,6 км. Изпълнителят е консорциум „Струма Лот 3.3“, в който участват „ГБС инфраструктурно строителство“ АД, „Пътстрой 92“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Геострой“ АД. Стойността на договора е около 280 млн. лв. с ДДС.

Строителният надзор ще осъществява „Пътинвестинженеринг“ ЕООД. Техният договор е за около 3,6 млн. лв. с ДДС.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:42 | 11.09.22 г.
fallback