Ако до 2017 г. не започне строителството на участъка от магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, рискуваме да оставим този най-тежък участък от магистралата недовършен и да изгубим европейското финансиране. Това заяви министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова на церемонията, с която започва строителството на друга отсечка от аутобана - лот 3.3 на магистралата от Кресна до Сандански.
Лиляна Павлова съобщи, че скоро ще започне и изграждането на участъка между Благоевград и Крупник, като за целта трябва да се приключи с отчужденията.
След това започва строителството на последния участък от магистралата –през Кресненското дефиле, за който продължават споровете кой е най-удачният вариант.
Изключително важно е заедно – институции, неправителствени организации и местната власт, да обединим усилията си и да намерим най-добрия компромис за изграждането на отсечката, така че да опазим природата и живота на пътуващите, заяви министърът, цитирана от пресцентъра на МРРБ.
Тя посочи, че вече има вариант, около който се очаква спорещите страни да се обединят: да се използва съществуващият път еднопосочно, а в обратната посока пътят да минава извън дефилето, през Стара Кресна.
За строителството на новите 24 км от магистрала „Струма“ между Кресна и Сандански Павлова каза, че работата по принцип трябва да приключи до пролетта на 2019 г., но се надява трасето да е готово предсрочно в края на 2018 г.
„Това е най-натовареният европейски транспортен коридор на територията на страната и, за съжаление, пътят с най-много загинали при инциденти хора, каза Павлова. Тя припомни, че от АМ „Струма“ остават да бъдат изградени още само 60 км.
Строителството на магистралната отсечка се финансира чрез оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Участъкът, чието строителство започва днес, е с дължина 23,6 км. Изпълнителят е консорциум „Струма Лот 3.3“, в който участват „ГБС инфраструктурно строителство“ АД, „Пътстрой 92“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Геострой“ АД. Стойността на договора е около 280 млн. лв. с ДДС.
Строителният надзор ще осъществява „Пътинвестинженеринг“ ЕООД. Техният договор е за около 3,6 млн. лв. с ДДС.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
преди 9 години А защо трябваше да се гради магистрала до Бургас - като то не е някакво значимо пристанище?Или трябваше някой да се бие в гърдите и да реже лентите.Направиха най-безмислената магистрала вместо магистрали до Видин,Русе или други гранични градове. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ъъъъъ, топлата вода ли откриваме? Това се знае от край време и въпреки, оправданията с едни дет бяха за известно време, все си мисля, че това трябваше отдавна да е подготвено, а смяната на властта не трябва никога да влияе върху изпълнението на проекти. Или любимото ви, че от вас почва летоброението не важи в този случай. отговор Сигнализирай за неуместен коментар