fallback

Жалбите за увреден багаж в България са малко

В България има проблеми само при два на всеки 10 хиляди куфара, докато в Европа цялостта на багажа се нарушава много по-често, сочи проучване

12:42 | 08.07.11 г. 4

Снимка: Ройтерс

Пътниците, преминали през българските летища, рядко се оплакват от проблеми с багажа, съобщиха от Съюза на транспортните синдикати в България. В Европа на всеки хиляда куфара се установява нарушение на цялостта при 3 до 5 случая, докато в България се съобщава за проблеми само при 2 куфара на всеки 10 хиляди, каза за Investor.bg Екатерина Йорданова, председател на съюза.

„Показателите за процентното количество жалби на пътниците относно нарушена цялост на багажа са едни от най-ниските в Европейския съюз“. Това се посочва в  становище на съюза, изпратено до председателя на Народното събрание Цецка Цачева, председателите на парламентарно представените политически партии, до транспортния министър Ивайло Московски и до българските евродепутати.

Писмото е изпратено във връзка с твърденията на евродепутата Антония Първанова, че са зачестили случаите на отваряне на багажа на българското летище. Първанова призова за временно спиране на правата за обслужване на "Летище София" ЕАД, а транспортният министър назначи проверка на обслужването на пасажерите на столичната аерогара.

Екатерина Йорданова поясни, че предстои свикването на извънреден управителен съвет на Европейската транспортна федерация, на който въпросът с обслужването на пътниците и обвиненията за отваряне на багажи ще бъдат обсъдени. Тя допълни, че българските синдикални организации в транспортния бранш ще търсят отговорност от Първанова за „тенденциозно уронване на престижа на българската авиация и на България“.

"Отговорни за качеството и безопасността на наземното обслужване на аерогарата са лицензираните оператори „Летище София” ЕАД, „Swissport” България, „Goldаir Handling” България и „България Ер”", посочва в становището си Екатерина Йорданова.

„Достъпът до работните места на служителите е контролиран чрез строги мерки за сигурност. Наземните оператори осигуряват качеството на обслужване чрез необходимата квалификация и периодични обучения на персонала“, заключава тя.

По думите на Йорданова, нападките на Антония Първанова относно  сигурността и качеството засягат работата на стотици служители и работници на летището в София. „Подобно отношение е недопустимо и незаслужено принизява труда на свързаните с българската авиация служители“, коментира председателят на съюза.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:33 | 13.09.22 г.
fallback