От тази есен започва строителството на кръстовището на две нива на бул. „Акад. Ив. Гешов" и и бул. "България". Обектът се очаква да бъде напълно завършен до лятото на следващата календарна година. Това съобщи днес в Столичната община зам.-кметът на София Любомир Христов, който представи проекта заедно със Сергей Стойков, директор на дирекция "Инфраструктурно строителство" към фирмата изпълнител - "Балканстрой" АД, предаде БТА.
Според изчисленията на Христов и Стойков през кръстовището в най-натоварената часова зона ще може да се преминава за около две минути.
Стойността на проекта е близо 22,5 млн. лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 230 дни от датата на сключването на договора с изпълнителя. Средствата са осигурени от Столичната община и от Европейската инвестиционна банка, като сумата вече е налична, посочи зам.-кметът Христов.
Кръстовището представлява стоманобетонна конструкция - масивна централна колона, за която са закачени стоманобетонни въжета, които държат второто ниво на кръстовището. Въпросната колона е проектирана да бъде с диаметър 2,5 метра и ще стъпва в подлеза, поради което някои от помещенията там ще трябва да бъдат премахнати.
"По всяка вероятност няма да бъдат засегнати търговски помещения по време на строителната дейност", уточни Стойков. Той обясни, че целият подлез ще бъде използван като вестибюл за бъдещата метростанция.
Движението по горното главно ниво на кръстовището ще е кръгово и в две ленти, като на долното ниво ще бъдат забранени левите завои. Именно по този начин преминаването ще става за две минути, посочи Стойков.
Двулентово ще е и движението на входовете и изходите към кръговото движение. Вътрешният диаметър на кръга ще бъде 45 метра, външният-65 метра.
От фирмата изпълнител на проекта уверяват, че ще бъде направено всичко възможно, докато трае работата по обекта кръстовището на бул. "България" и "Гешов" да не бъде затваряно дори за ден.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 12 години Investor, излагате се с тая снимка от миналата година. Можехте да пратите някого днес на представянето или да поискате снимки от ваши колеги.Ето как ще изглежда.http://infrastructure.bg/shimg/zx480_2011863.jpgПълно малоумие е. Два от най-натоварените булеварди - единият ще се спира със светофар, а другият - с кръгово. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Може би са включили цялата бетонна конструкция в тези 5 метра, защото самите ленти са от 3.00 до 3.75 метра широки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Браво, там е една от невралгичните точки на столичния трафик.Само тази графика явно не е финалния проект, понеже нито има "централна колона с диаметър 2.5м", нито платната могат да бъдат широки по 5 метра (65м - 45м = 20м за 4 платна?). отговор Сигнализирай за неуместен коментар