IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Предлага се законова регламентация на комплексното административно обслужване

С поправки в АПК се въвежда определение за "комплексно административно обслужване" и се узаконяват служебният обмен на документи и дистанционните услуги

11:59 | 13.08.13 г.
Предлага се законова регламентация на комплексното административно обслужване

Министерският съвет ще може да създава центрове за комплексно административно обслужване, в които да се предоставят интегрирани административни услуги. Това предвиждат проектопромени в Административнопроцесуалния кодекс (АПК), публикувани за обсъждане на портала за обществени консултации.

Становища по предложените поправки може да се изпращат до 26 август. Промените са във връзка с изпълнението на Стратегията за развитие на държавната администрация за периода 2013 - 2020 г. В нея се предвижда да се ускори въвеждането на съвременните технологии в работата на чиновниците.

В АПК се въвежда определение за комплексно административно обслужване. При него „административната услуга се предоставя от компетентните административни органи, лицата, осъществяващи публични функции и организациите, предоставящи обществени услуги, без да е необходимо заявителят да предоставя информация или доказателствени средства, за които са налице данни, събирани или създавани от административни органи - първични администратори на данни, независимо дали тази данни се поддържат в електронна форма или на хартиен носител“.

Общите правила за организацията на административното обслужване в администрацията се предвижда да се определят с наредба, приета от Министерския съвет. Правителството трябва да приеме наредбата един месец след влизането в сила на промените в АПК. Същевременно неуредените в текстовете на наредбата въпроси ще се разрешават с вътрешни правила, утвърдени от главните секретари на ведомствата или на общините.

Таксите за комплексното административно обслужване също ще се определят с наредба на Министерския съвет, предвиждат проектопоправките.

Всички административни органи ще трябва по служебен път да си осигуряват информация и документи, които са налични при тях или в друго ведомство, предвиждат още текстовете. Чиновниците няма да имат правото да изискват да им се предоставя информация и документи, които вече веднъж са постъпили в административната система, а ведомствата ще са длъжни незабавно да си обменят информация и документи, щом те са поискани.

Предвижда се също така ведомствата да сключат споразумения за интеграция на предоставяните услуги чрез изграждане на общи центрове за услуги. Структурата и дейността им също ще се определя с наредба на Министерския съвет.

Поправките предвиждат ползвателите на административни услуги да могат да подават заявления за административни услуги не само на място (на гише), но и по електронен път, по телефона, по факс, по пощата или по друг начин. Ще бъде дадена възможност административните актове да бъдат получавани на посочено от ползвателите на услугата място или по електронен път, а заявителите сами ще избират под каква форма да си получат документите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:56 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още