Министерският съвет ще може да създава центрове за комплексно административно обслужване, в които да се предоставят интегрирани административни услуги. Това предвиждат проектопромени в Административнопроцесуалния кодекс (АПК), публикувани за обсъждане на портала за обществени консултации.
Становища по предложените поправки може да се изпращат до 26 август. Промените са във връзка с изпълнението на Стратегията за развитие на държавната администрация за периода 2013 - 2020 г. В нея се предвижда да се ускори въвеждането на съвременните технологии в работата на чиновниците.
В АПК се въвежда определение за комплексно административно обслужване. При него „административната услуга се предоставя от компетентните административни органи, лицата, осъществяващи публични функции и организациите, предоставящи обществени услуги, без да е необходимо заявителят да предоставя информация или доказателствени средства, за които са налице данни, събирани или създавани от административни органи - първични администратори на данни, независимо дали тази данни се поддържат в електронна форма или на хартиен носител“.
Общите правила за организацията на административното обслужване в администрацията се предвижда да се определят с наредба, приета от Министерския съвет. Правителството трябва да приеме наредбата един месец след влизането в сила на промените в АПК. Същевременно неуредените в текстовете на наредбата въпроси ще се разрешават с вътрешни правила, утвърдени от главните секретари на ведомствата или на общините.
Таксите за комплексното административно обслужване също ще се определят с наредба на Министерския съвет, предвиждат проектопоправките.
Всички административни органи ще трябва по служебен път да си осигуряват информация и документи, които са налични при тях или в друго ведомство, предвиждат още текстовете. Чиновниците няма да имат правото да изискват да им се предоставя информация и документи, които вече веднъж са постъпили в административната система, а ведомствата ще са длъжни незабавно да си обменят информация и документи, щом те са поискани.
Предвижда се също така ведомствата да сключат споразумения за интеграция на предоставяните услуги чрез изграждане на общи центрове за услуги. Структурата и дейността им също ще се определя с наредба на Министерския съвет.
Поправките предвиждат ползвателите на административни услуги да могат да подават заявления за административни услуги не само на място (на гише), но и по електронен път, по телефона, по факс, по пощата или по друг начин. Ще бъде дадена възможност административните актове да бъдат получавани на посочено от ползвателите на услугата място или по електронен път, а заявителите сами ще избират под каква форма да си получат документите.


Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември