fallback

Бойчев: Информационните кампании за медиите също трябва да влязат в ЗОП

Промените в областта на обществените поръчки целят да се разбие монополът на големите компании, смята депутатът от БСП

10:31 | 30.08.13 г.

Информационните кампании, които минават през медиите, в момента са изключени от Закона за обществените поръчки, но това не би трябвало да е така, смята депутатът от БСП Жельо Бойчев. В интервю за ТВ7 той коментира, че финансовите ресурси за тези кампании също трябва да бъдат разпределяни чрез търгове.

„Лично моето мнение е, че би трябвало правилата и регламента да важи за всички”, обясни той и допълни, че темата е доста дискусионна, защото "никой не иска да се кара с медиите", но това е изкривяване на средата.

„Медиите не могат да ползват такива финансови ресурси без да минат през реда на Закона за обществените поръчки”, допълни още Бойчев и обясни, че се надява на широка дискусия по отношение на промените в ЗОП в парламентарните комисии.

Депутатът даде още яснота по отношение на предстоящите промени в Закона за обществените поръчки, изготвени от Министерския съвет. Те целят да бъде премахнат монопола на големите компании, обясни той.

Бойчев цитира данни от анализа на БСП за обществените поръчки в строителството, според които само 3% от търговете се печелят от малки компании. Той отхвърли съмненията, че в случая големите компании дават по-добри условия и правителствените предложения са популистки с думите, че данните показват изкривяване на ситуацията и много от условията са такива, че малки и средни компании не могат да участват.

Сред тях например е изискването компанията да е участвала в други процедури и да е изграждала проекти, възложени по реда на ЗОП. За много от малките или новосъздадените компании това е невъзможно. Ще бъде облекчено още и представянето на документацията по търговете, допълни Бойчев.

Големите компании са близки с всяка една власт, призна още червеният депутат и допълни, че това е така в целия свят. Той обясни, че е редовна практика именно те да печелят поръчки и да ги разпределят на малки компании, но често бавят плащанията и така също ощетяват малките компании.

Припомняме, че преди дни БСП представи секторен анализ в строителството, според който от началото на годината са били възложени малко над 800 договора за обществени поръчки на стойност 2,4 млрд. лева. Договори на стойност около 1,3 млрд. лева са били спечелени от големите строителни компании.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:52 | 12.09.22 г.
fallback