Половината от бизнеса с превози на пътници е в сивия сектор. Делът му през последната година, спрямо предходните, не е намалял, а дори се е увеличил, поради липсата на законодателни регламенти. Около тази теза се обединяват Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАПБ) и Миролюб Столарски, собственик на компанията “Карат-С".
Столарски поясни пред Investor.bg, че сивият сектор в бранша е съставен предимно от превози на пътници с малки микробуси, които возят 8+1 пътника. Друг проблем са така наречените "еднофамилни" автобусни превози, при които семейство в по-малките населени места организирано превозва до по-кратки дестинации без лиценз и без да отговарят на изискванията за регламентирани превозвачи.
Той допълни, че никой не може да измери с абсолютна точност дела на сивия сектор, тъй като браншът е динамичен.
По негови думи проверките, които се извършват, се правят на тези компании в бранша, които работят на светло. "Биват проверявани тези превозвачи, за които има информация - точен адрес, лице за контакт и други. Когато говорим за сивия сектор, при него няма как да има проверка", обясни Столарски.
Все още няма предприети стъпки за решаването на проблема с нерегламентираните превози у нас, категорична е Топалова. Според нея трябва да има законови промени, за да се регламентират поне микробусите с 8+1 пътника.
"Те не са включени никъде. Всеки човек може да си купи такъв микробус и да качва пътници, тоест дори министерството, в лицето на ДАИ, няма какво да направи”, обясни тя.
„Това се отразява много лошо на лицензираните фирми, но най-зле се отразява на малките фирми, фирмите, които плащат данъци имат гаражи, монтьори, офиси, служители. Този проблем е в цяла България - и по международните линии, и по вътрешните линии също”, допълни тя.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
преди 12 години Няма такова животно "сив сектор"" има празни затвори и корумпирана съдена система отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Не само превозите! Ами сервизите? Но с малоумно данъчно облагане всичко посивява! докато не се откажат съвсем от бизнеса. Има моменти когато само свързаните лица оцеляват и този момент у нас е настъпил! Необходима е нова конституция и нови закони! отговор Сигнализирай за неуместен коментар