IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продадени са само 500 фискални апарата за автобуси за връзка с НАП

Промяна в Закона за превозвачите във връзка с тези апарати трябва да дойде от Министерството на финансите

17:23 | 12.07.13 г.
Продадени са само 500 фискални апарата за автобуси за връзка с НАП

На 31 декември 2013 година изтича срокът, в който всички превозвачи трябва да монтират фискални устройства, с които да отчитат пред Националната агенция по приходите издаването на билети. От произведените 9 хил. устройства, към момента са продадени само 500.

Тези данни изнесе транспортният министър Данаил Папазов по време на парламентарния контрол днес. Той уточни, че е изпратил запитвания до всички заинтересовани страни, но все още няма отговори от всички превозвачи. Данните му са, че някои от транспортните фирми са оборудвали всички свои автобуси с фискални устройства.

Опасенията на бизнеса са, че тези устройства ще оскъпят услугата, която предоставят – от една страна разходите за покупката на фискалните устройства, но и осигуряването на непрекъсната мобилна връзка със системата на НАП. По тази причина и авторът на запитването – „червеният” депутат Димчо Михалевски попита дали има основание тази мярка да бъде приложена.

Отговорът на транспортният министър обаче беше, че промените в закона в случая са в ръцете на Министерството на финансите.

Данаил Папазов отговори още и на въпрос за използване на заемни средства от Японската банка за международно сътрудничество за изграждането на контейнерни терминали на пристанищата във Варна и Бургас. Транспортният министър определи тази възможност като „безвъзвратно загубена”.

„С реализацията на проекта щеше да се достигне натоварване на жп превозите с повече товари, от тези загубени от Кремиковци“, каза обясни транспортният министър от парламентарната трибуна.

„Липсата на контейнерни терминали доведе до сериозно отклоняване на националния и транзитен контейнерен поток през конкуриращите ни пристанища в Констанца и Солун“, допълни той и посочи още, че реализирането на проекта би бил и допълнителен стимул за строителния сектор в България, тъй като 90% от работите щяха да се извършат от местни изпълнители и местни материали.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:30 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още