fallback

Рекламират с евросредства 50 малко познати туристически обекта в България

Местата са избрани след анализ за достъпна среда и съпътстващи активности, уточни Николина Ангелкова

14:39 | 26.01.15 г.

50 малко познати туристически обекта в България ще бъдат рекламирани с клипове и билбордове, за да се насърчи вътрешният туризъм. Това каза пред журналисти министърът на туризма Николина Ангелкова, която представи организирана за целта кампания.

Изпълнител на проекта за насърчаване на вътрешния туризъм в България е компанията „Д-р Бранд“. Договорът е подписан през октомври 2014 г., като проектът е на стойност 1,9 млн. лв. без ДДС.

Проектът трябва да приключи до август 2015 г., за да не се загубят европейски средства. За да бъде избегнато това, работата по кампанията е била форсирана и клиповете със забележителностите са снимани в зимни условия, обясни министърът.

Тя допълни, че е наследила договора, без да има възможност да променя обектите или медиите, в които ще се рекламират. „Изпълнителите бяха избрани, договорът беше подписан и ми беше сервиран за изпълнение“, каза Ангелкова.

61% от българите са готови да почиват в страната, ако знаят какво да изберат, показало проучване преди старта на кампанията. „Това е повод да се замислим, че спадът на руски и украински туристи, който се очаква, може да се компенсира с повече почивки на българи в страната“, заяви министърът.

Първоначално с проект по оперативна програма „Регионално развитие“ са били селектирани 325 обекта, от които след това са избрани 50.

Сред тях са Каменните гъби, крепостта Неутзикон, с. Мезек, Голямата Косматка, Tракийската гробница в Поморие, Конакът и Кръстатата казарма във Видин, Пещерен манастир Св. Иван Пусти край Враца, Слънчевата градина във Вършец, Античната крепост край Монтана, Чипровци и др.

Ангелкова посочи например, че Драгоманското блато е на 30 – 40 км от София, но е слабо познато.

Запитана какво да правят туристите, след като стигнат до тези обекти тя отговори, че при избора им е гледано те да са социализирани максимално – до тях да има достъп, да предлагат съпътстващи активности и посещението да не остава само за себе си, а да създава усещане за преживяване. Тя призна, че не познава тези забележителности, но смята лично да провери какво им е състоянието и дали има нужда от подобряване на средата.

„Със сигурност имаме много работа по отношение на инфраструктурата, за което ще се търсят и допълнителни източници на финансиране“, заяви министърът.

Хаштагът #мястото е основното лого на кампанията. Сайт с информация за 50-те обекта – myastoto.bg, ще заработи в началото на февруари. В него туристите ще могат да споделят информация за преживяванията си, заявиха представители на агенцията, изработила сайта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:07 | 06.09.22 г.
fallback