fallback

БДЖ възстановява от утре движението на още 33 влака

Три от тях ще се движат само в част от съществуващия им преди това маршрут

13:28 | 31.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

От утре „Холдинг БДЖ” ЕАД ще възстанови движението на 33 влака, като 3 от тях ще се движат само в част от съществуващия им преди това маршрут, съобщиха от пресцентъра на компанията.

Ще бъде възстановено и движението по цялото направление на 8 от всички 10 влака, на които по-рано беше съкратен маршрутът на пътуване.

Два влака, които се движат между Пещера и Стамболийски, ще продължават да пътуват в този участък вместо между Пещера и Пловдив поради ремонтни дейности по железния път между Стамболийски и Пловдив.

За клиентите на националния железопътен превозвач, които са пътували с влаковете, чийто маршрут ще бъде съкратен, ще бъде създадена възможност за придвижване с други влакове. 

За тази цел ще бъдат направени промени в разписанията на някои влакове, както и ще бъдат добавени допълнителни спирания на гари, на които са спирали движещите се по съкратен маршрут влакове.

Припомняме, че БДЖ първоначално съкрати от 12 януари 38 влака заради орязана субсидия. От разписанието отпаднаха композиции по направленията Враца - Плевен, София - Карлово, Карлово – Сливен, Стара Загора – Сливен, Горна Оряховица – Стара Загора и Видин-Мездра. Освен това за други 10 влака бе решено, че ще се движат със съкратен маршрут. 

На предпоследното заседание на кабинета бе решен въпросът с недостига на 40 млн. лв. за превозвача.

До решението се стигна след протести на пътници в различни краища на страната заради неудобствата, които бяха причинени след спирането на някои влакове. Планираше се още влакове да бъдат спрени от февруари заради орязаната държавна субсидия за дружеството.

Транспортният министър Ивайло Московски преди дни коментира, че в дългосрочен план решението за повторното пускане на влакове, доколкото има техническа възможност, няма да подобри състоянието на БДЖ. По думите му обаче мотив за връщането на влаковете е и че транспортното министерство не може да предложи засега друга алтернатива.

„До средата на февруари ще има стратегия за развитие с инвестиционна програма на БДЖ в хоризонт от поне 7 години“, съобщи още транспортният министър „Вероятно ще има оптимизация и синдикатите трябва да се съгласят, може да се наложи някъде да се съкращава”, коментира той.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:59 | 14.09.22 г.
fallback