fallback

До дни се очаква яснота за новото туристическо лого на България

В сряда кабинетът ще приеме общо становище за изграждането на втори лифт в Банско, съобщи Николина Ангелкова

12:04 | 16.02.15 г. 1

До десет дни ще се финализира творческата концепция за ново туристическо лого на България. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по време на отчета си за 100-те дни управление. Тя поясни, че министерството е изчистило с фирмата изпълнител творческата концепция за нови графични изображения, които ще бъдат обсъдени и представени допълнително.

Припомняме, че през 2013 г. бе изработено ново лого, което трябваше да замени оранжевата роза, с която България се представя сега. Около проекта обаче възникна скандал и той бе много критикуван, а и стана ясно, че прилича много на логото на Киргизстан. Наложи се консорциумът, който спечели обществената поръчка за изработването му, да прави нови варианти. Ангелкова днес беше категорична, че министерството не е давало и няма да дава повече пари по този проект.

Ангелкова цитира данни от проучване, според което 93% от българските граждани възприемат страната като роза, 83% - като море и 73% - като минерални извори. Според изследване в 11 държави, направено сред 8000 души, които никога не са посещавали България, 49% си представят България като море, 39% - като слънце и  30% - като роза.

Тя съобщи още, че в сряда на заседанието на Министерския съвет се очаква общо становище за изграждането на втори лифт в Банско, като ще бъдат представени резултатите от анализа на работната група, която е приключила работа вчера.

Относно предстоящата изложба "Епопея на тракийските царе" в Лувъра, на която в Париж ще бъдат представени артефакти от български музеи, Ангелкова посочи, че общата сума, предвидена за изложбата, е 500 хил. лв. От тях 194 хил. лв. са преведени от Министерството на туризма на Министерството на културата.

Вече е сключен директен договор между българските институции и музея за реклама на страната ни като целогодишна туристическа дестинация чрез имиджови клипове, пана в метрото, реклама в печатни и електронни медии. Ангелкова поясни, че на плазма пред самия Лувър се въртят имиджовите клипове за България. Очаква се на откриването да присъстват премиерът Бойко Борисов, президентът Росен Плевнелиев, както и френският президент Франсоа Оланд.

В началото на март се очаква да стартира и дългоочакваният договор за реклама на България като туристическа дестинация в европейски телевизии, който е на стойност 6 млн. лв. и се финансира по ОП „Регионално развитие“ 2007-2013.

Ангелкова информира за напредък по създаването на регистъра на туристическите атракции. Вече има постъпили данни от 160 общини за общо 2247 броя атракции. Очаква се информация от още 104 общини.

Тя посочи още, че министерството обмисля въвеждане на такса за туристическите обекти в рамките на страната. Като приходите ще отиват за поддръжката на обекта.

Министърът представи и своите заместници. За ресора „Маркетинг и реклама“ ще отговаря Надя Маринова, която е имала дългогодишен опит в тази сфера. Допълнително ще бъде представен и съветник в този ресор.

Вторият зам.-министър е Ирена Георгиева с ресор „Туристическа политика“, която идва от туристическия бранш и беше зам.-председтаел на Асоциацията на българските туротератори и туристически агенции. Живко Табаков е съветник на министъра по летен туризъм.

Припомняме, че Ангелкова има и съветник по зимен туризъм - легендата в ски спортовете Марк Жирардели.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:33 | 11.09.22 г.
fallback