Средствата за национална туристическа реклама за тази година от националния бюджет са 5,5 милиона лева, а отделно от него страната ни разполага с над 5 милиона лева по оперативна програма "Регионално развитие" за реклама на целевите пазари. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова пред журналисти.
Парите от националната програма ще бъдат използвани за реклама на международни туристически изложения, за национални щандове, медийна реклама, журналистически турове, рекламни филми и други.
България ще се рекламира като туристическа дестинация и на всички изложения, на които участва Министерството на земеделието.
Ангелкова посочи, че Националният съвет по туризъм, който е бил проведен днес с представители на туристическия бранш, се е обединил около идеята, че културно-историческите маршрути трябва да са водещи при рекламата на България, като предстои да се дефинира точно съдържанието им. Възможно е сред тях да има „По пътя на тракийските царе”, „По пътя на римските императори”, „Долината на розите” и други, но ще се уточняват допълнително до една седмица, каза Ангелкова.
Тя обясни, че е постигнато и общо съгласие с бранша наред с културно-историческия туризъм целево да се рекламира морският и зимният. Те ще се разглеждат като два отделни продукта, които привличат различен тип туристи. Зимният е насочен към по-висок клас посетители, а летният – към масовия тип туристи между 28 и 40 години, уточни Ангелкова. Отделен фокус ще бъде и групата на бизнес ориентираните туристи.
Целево ще се фокусираме върху всички пазари, които биха могли да компенсират очакваната загуба от руския и украинския пазар, каза още министърът. Става дума за всички съседни страни, Полша, Германия, Великобритания, които традиционно предпочитат нашата страна.
Генериращи пазари за нас са Франция, Испания, Скандинавските страни. Работи се и по рекламата в далечни дестинации – Китай, Индия, Япония, Индонезия.
Таргетирана реклама ще имаме и по време на изложбата, която предстои в Лувъра от април до юни. Ще има съпътстващи събития и реклама по време на цялата изложба. Продължават и разговорите с външно министерство за облекчаването на визовите процедури и режими. Ще направим всичко възможно да намалим очаквания спад от Русия и Украйна и да задържим интереса на туристите от там, защото за нас това са големи и важни пазари, каза Николина Ангелкова.
До края на месеца Ангелкова ще подпише заповед за стартиране на концепцията за туристическо райониране. Тя предвижда разделянето на страната на девет туристически района, всеки от които ще гради регионален туристически бранд, така че страната ни да става разпознаваема по света и да бъде идентифицирана. Ангелкова коментира, че важно за страната ни е не толкова наличието на туристическо лого, колкото идентификацията на продукта, който предлага България.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
преди 10 години Колко ли ще "потънат" за фейсбук страница или някоя мацаница, пардон "Лого"? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Оправете си културата на обслужване и качеството. Хиляди българи ви го казват. Не го ли разбрахте най-накрая. Чак тогава хвърляйте пари за реклама. На гол тумбак чифте пищови е вашата работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години I Love You, I Love You, I Love You...!!!!Конгечулейшънс!Sincerely Yours,Красимир Гергов отговор Сигнализирай за неуместен коментар