IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Горанов: Бюджетът за реклама на туризма не е достатъчен

Като процент от БВП обаче бюджетът за национална туристическа реклама е над средното ниво за някои страни от ЕС, каза финансовият министър

12:14 | 06.03.15 г. 2
Горанов: Бюджетът за реклама на туризма не е достатъчен

Бюджетът за национална туристическа реклама, заделен тази година, не е достатъчен, но от компетенциите на министъра на туризма е да оптимизира рекламата, така че да се подобри представянето на туристическия ни сектор.

Това каза финансовият министър Владислав Горанов в рамките на парламентарния контрол в отговор на въпрос от депутата от ГЕРБ Георги Андонов относно отпуснатите средства за национална туристическа реклама.

Андонов посочи, че парите, които страната ни заделя за промотирането си като туристическа дестинация, са далече под нивото на други държави от ЕС и даде пример с Унгария и Гърция, които отделят значително повече за това перо.

Средствата за национална туристическа реклама за тази година от националния бюджет са 5,5 милиона лева, а отделно от него страната ни разполага с над 5 милиона лева по оперативна програма "Регионално развитие" за реклама на целевите пазари.

По думите на Горанов като процент от БВП бюджетът на България за национална туристическа реклама е по-голям от този на европейски страни като Полша, Чехия, Кипър и Гърция. „Като процент от БВП разходите по това перо са над средното ниво за тези страни“, коментира той.

И посочи, че в Кипър например туристическият отрасъл е с много по-голям дял и затова е нормално да се инвестира повече и в рекламата му.

Горанов обясни, че не Министерството на финансите определя бюджета за туристическа реклама, а той се фиксира с решение на Народното събрание.

Реално парите за национална туристическа реклама от държавния бюджет не са намалени в сравнение с предходни години, когато не е имало отделно Министерството на туризма, допълни финансовият министър.

Броят на туристите в последните години у нас нараства независимо от заделения бюджет за реклама, заключи Горанов.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:45 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
Спящият бик
преди 9 години
Туристическия бизнес в България е почти изцяло в частни ръце, а голяма част от него и в сивата икономика. Не виждам защо държавата въобще ще го субсидира с пари за реклама?! Имат си там някакви сдружения - да си съберат пари и да се рекламират. Иначе изниква въпросът: а другите отрасли, които са дори с по-голям дял във БВП?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 0
Mavi Goz
преди 9 години
Хехе...! Наливайте още народна пара в гушата на Красьо Белия - Гергов, че му буренясаха голфигрищата от тази суша в рекламата!Той и затова Гошко се е разтичал, нали е виден голфаджия, даже на голф игрище се ожени преди неколко години - на кого ли ще да е било това игрище между Банско и Разлог? хахаха...!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още