Ремонтите на виадуктите на магистралите Тракия и Хемус ще продължат след края на зимата. Това съобщи в предаването “Седмицата” по Дарик радио председателят на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров.
На Тракия ще бъде затворено за довършване на ремонта едното платно на съоръжението след тунела в посока Пловдив. Ще се ремонтира и съоръжението на 72-ри км.
На Хемус, освен виадукта Бебреш, ще се прави ремонт и на Елешница, както и на съоръжението преди двата малки тунела след Витиня, тъй като се отварят дупки на платното.
Основен приоритет е довършването на магистралите, коментира Лазаров. Лот 2 на магистрала Марица ще бъде пуснат през юни, а участъкът от магистрала Тракия до Димитровград – към края на август. Лот 2 на магистрала Струма ще бъде пуснат в движение към края на октомври – началото на ноември, а лот 4 се очаква да е готов през август.
Към средата на лятото ще е готов и участъкът от магистрала Хемус при Белокопитово, Шуменско, посочи Лазаров. Продължава работата по обхода на Монтана, през август се очаква да бъде завършен и първият участък от Западната дъга на София. Догодина ще започне строителството и на втората отсечка от Западната дъга, така че да се “затвори” целия северен участък от Софийския околовръстен път, заедно със Северната скоростна тангента, чието строителство започна наскоро.
За завършването на целия Софийски околовръстен път пътната агенция предлага да се вземе заем от международна финансова институция, каза Лазаров. Засега това не можем да си го позволим, допълни той и изрази надежда това да стане през 2016 г. и през 2017 г. да стартира работата по изграждането на отсечките от кв. Младост до връзката с магистрала Тракия и от кв. Бъкстон до кв. Люлин.
Лазаров каза, че през пролетта ще започнат традиционните ремонти на пътната мрежа в страната след зимата. За укрепването на критичните точки от пътищата, засегнати от свлачища, срутища и наводнения обаче ще се разчита основно на бюджета на Междуведомствената комисия по бедствия и аварии.
Друг източник на финансиране за ремонтите на второкласните пътища е програмата “Региони в растеж” (2014-2020 г.), която още не е одобрена от Европейската комисия.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
преди 10 години "Ремонтите на виадуктите на магистралите Тракия и Хемус ще продължат след края на зимата"Това се казва спешни ремонти, за да избегнат процедурите по ЗОП решиха да ги обявят за "спешни" и това беше преди 3 години! Време е да се потърси отговорност на длъжностните лица нарушили ЗОП, защото е ясно, че има нарушение - ремонтите не са спешни, а се е търсило заобикаляне на закона! отговор Сигнализирай за неуместен коментар