Големите транспортни фирми зареждат гориво в съседните страни, защото качеството там е по-високо, а цените са по-ниски. Това заяви пред БНР Миролюб Столарски, председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ), по повод кампанийната проверка на бензиностанциите през миналата седмица.
В бранша са скептично настроени към проверките на горивата. „Всяко чудо за три дни“, е мнението на Столарски за акцията.
„Отдавна големите фирми гледаме да зареждаме в чужбина, а не в България. Едно, че цената е по-ниска, второ, качеството в България е по-ниско от това, което предлагат в Гърция, Румъния и Сърбия. При по-ниско качество разходът на гориво е по-голям и това още оскъпява българското гориво“, обясни той.
Столарски даде пример, че разликата в цената на нафтата в Гърция и България е 12 стотинки. Ако се зарежда в Румъния, разликата е 45-50 стотинки. Това спестява сериозни разходи, тъй като неговата фирма ползва средно около 400 000 литра гориво средномесечно.
В същото време Столарски е убеден, че има картелно споразумение за цените.
„Всички вериги продават гориво почти на една и съща цена. Защо трябва да чакаме Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) да прецени дали има картел? Преди три години КЗК излезе със становище, че няма картел, предполагам, че и сега ще излезе със същото становище“, допълни Миролюб Столарски.
„Ние, превозвачите, си решаваме проблема сами. Тези с международните превози си намаляват разходите със зареждане в чужбина, но фирмите, които работят в България, са принудени да го правят при сегашните условия“, допълни той.


Студентите в България отбелязват своя празник
Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Миланската „Ла Скала“ откри сезона с руска опера
Израел обяви нова граница между страната и Ивицата Газа
Деветима от Реал загубиха от Селта на Бернабеу
Тристранката обсъжда днес новия вариант на Бюджет 2026
4,3 по Рихтер разлюля Западна Турция


преди 10 години Кой се изнася в чужбина кой зарежда гориво в чужбина ... след още 25 години "демокрация" тук дали ще е останало нещо да работи ?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар