До края на декември работниците или служителите трябва да представят необходимите документи пред своите работодатели по основно трудово правоотношение, ако искат да ползват данъчните облекчения за деца чрез него, напомнят от Националната агенция за приходите.
Двете декларации - за ползване на данъчното облекчение за деца по чл. 22В и данъчното облекчение за деца с увреждания по чл. 22г от Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ), са публикувани на сайта на НАП.
Данъчните облекчения за деца и за деца с увреждания за 2015 г. могат да се ползват по два начина.
Първият начин е чрез работодателя по основното трудово правоотношение, който е задължен да извърши годишно облагане на доходите от трудови правоотношения на съответното лице, в срок до 31 януари 2016 г. В този случай е необходимо работникът или служителят да предостави на работодателя си декларацията по чл. 22в, ал. 8 от ЗДДФЛ (за данъчното облекчение за деца) и/или декларацията по чл. 22г, ал. 7 от ЗДДФЛ (за данъчното облекчение за деца с увреждания), както и останалите необходими документи, в срок от 30 ноември до 31 декември 2015 г.
Вторият начин е с подаване на годишната данъчна декларация за 2015 г. – до 3 май 2016 г. (30 април е в събота, а 2 май е официален почивен ден след Великден). Към нея трябва да се приложи и съответния образец на декларация: Декларация по чл. 22в, ал. 8 от ЗДДФЛ за ползване на данъчното облекчение за деца (образец 2005) и/или Декларация по чл. 22г, ал. 7 от ЗДДФЛ за ползване на данъчното облекчение за деца с увреждания (образец 2006).
Данъчното облекчение за деца дава възможност сумата от годишните данъчни основи да се намали в зависимост от броя на децата: с 200 лв. за едно ненавършило пълнолетие дете; с 400 лв. – за две ненавършили пълнолетие деца; или с 600 лв. за три или повече ненавършили пълнолетие деца. Условията, при които е възможно да се прилага облекчението, се декларират в специалния образец на декларация по чл. 22в, ал. 8 от ЗДДФЛ (образец 2005). Към формуляра се прилага и декларация от другия родител, че за 2015 г. същият няма да ползва намалението.
Данъчното облекчение за деца с увреждания (по чл. 22г от ЗДДФЛ) дава възможност сумата от годишните данъчни основи да се намали с 2000 лв. за отглеждане на дете с 50 или с над 50 на сто вид и степен на увреждане. Условията, при наличието на които е възможно да се прилага облекчението се декларират в декларацията по чл. 22г, ал. 7 от ЗДДФЛ (образец 2006). Към формуляра се прилага копие от валидно решение на ТЕЛК/НЕЛК, както и декларация от другия родител, че за 2015 г. той няма да ползва намалението.
И двата вида облекчения (за деца и за деца с увреждания) се ползват до размера на сумата от годишните данъчни основи.


Състоянието на пострадалия моряк от Индия е много тежко, има 45 процента изгаряния
Топлото време си отива, от петък идват дъждове
8 фундаментални научнофантастични книги, които всеки трябва да прочете
Георги Първанов за ударите в Черно море: Прекрачена е червена линия
Над килограм фентанил е открит при дилър във Варна
Кратките наеми ще бъдат ударени в градове със свръхтуризъм
Климатичните рискове все повече засягат луксозните жилища в Лондон
Какво казват „екзистенциалните рискове“ на Anthropic на IPO инвеститорите
Илия Шчупко от Bloomberg Intelligence ще открие финансовия форум на Bulgaria ON AIR и Bloomberg TV Bulgaria
Nvidia се насочва към пазарна капитализация от $6 трилиона
Какво се случва с електромобила на наводнен път
Защо Apple CarPlay изтощава батерията на iPhone толкова бързо
Рали шампион дрифти по улиците с Toyota GR Supra
Докога ДВГ ще има ценово предимство пред електромобила?
Защо автомобилните инженери крият ключалката на вратата
Капитан Георгиев: Черноморският експортен бизнес е под сериозна заплаха
10 машини за гласуване ще бъдат подложени на детайлна проверка преди вота
Експерт: Страната ни не е подготвена за подобни атаки с дронове
Сексапилът пак на пост: Вижте първи кадри на новите "Спасители на плажа" (ВИДЕО)