Обществената поръчка на Южно централно ДГП за изграждане на горски пътища е на етап, в който все още не е приключила. По нея има над 20 участника, но няма обявени победители. Това коментира ресорният зам.-министър на земеделието и храните доц. Георги Костов, цитиран от БТА.
Припомняме, че управляващите спряха редица обществени поръчки, сред които строителството на магистрала „Хемус“ и печатането на лични документи с аргумента, че стойностите са завишени.
Костов уточни, че индикативната сума за четиригодишен период е до 95 млн. лв., а не за 95 млн. лева, както бе разпространено. Обществената поръчка вече е прекратена и при всички случаи ще бъде обявена по правилата на новия Закон за обществените поръчки (ЗОП), за да няма никакви внушения и съмнения, коментира зам.-министърът.
На въпрос означава ли, че след като процедурата по обществената поръчка не е била приключила, тя няма да бъде и обжалвана, доц. Костов посочи: "Всичко може да бъде обжалвано". Той не можа да конкретизира за колко километра пътища е била обществената поръчка, като уточни, че е била за рамков договор и всеки отделен път в него се одобрява индивидуално.
Към момента има заявени необходимости от много горски пътища, коментира Костов. Той каза, че се правят опити за поддържане на горската пътна мрежа със средства, събрани от горските дейности, но те не достигат. В същото време парите от фонд "Инвестиции в горите", с които по закон се извършват тези строежи, стоят неизползвани.
Изискванията по изграждането на горските пътища са малко по-ниски от тези за републиканската горска мрежа, но са достатъчно високи по отношение на пътната настилка, за да могат по тях да се движат големи автомобили с висока товаряемост, коментира зам.-министърът. Цената на километър е различна в зависимост от терена и може да достигне от няколко десетки хиляди до няколкостотин хиляди.
Средната цена е от порядъка на 150 - до 180 хиляди лв./км. Над 105 км такива пътища са изградени само през миналата година в Югозападна България, където теренът е планински, каза още доц. Костов.
На въпрос за видеонаблюдението на горските предприятия в страната Костов каза, че текат проверки във всички регионални дирекции по горите. Където няма видеонаблюдение, обектите (складове за дървесина, преработвателни цехове) се запечатват. До момента под 10% от преработвателните предприятия са затворени, а проверените са около 50 на сто. Затварянето е временно, докато не се монтира видеонаблюдението.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 9 години Трябва да се правят горски пътища за да има достъп до гората която да се сече поголовно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Аз не мога да стигна до къщи,те ще ми правят горски пътища... отговор Сигнализирай за неуместен коментар