Приходите от борба с контрабандата ще се ползват за поетапното доизграждане на магистрала “Хемус”. Това коментира пред Нова телевизия министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Индикативната цена, заложена в новия търг, обаче вероятно ще е по-висока спрямо предишния и близка до цената, подадена от избраните през декември миналата година фирми, стана ясно от думите на министъра. Причината – Националната компания “Стратегически инфраструктурни проекти” (НКСИП) е изчислила индикативния бюджет за спрения вече търг без идеен проект, обясни Павлова.
“За него (премиера Бойко Борисов – б.ред.), за всички е важно да се разграничим от всички опити да бъдем вкарани в зависимости. Ако има някакво съмнение, ние трябва да покажем воля, да се разграничим, да покажем, че всичко е законосъобразно”, коментира тя в отговор на въпроса дали има “препозициониране на отношенията на министър-председателя към някои фигури”.
“Говорейки за ресурс от 800 млн. лева, които да дойдат от бюджета, не искаме да оставяме и сянка на съмнение, че нещо е скрито, задкулисно”, каза още Павлова.
Министърът отрече да има и “международен” натиск за решението. По отношение на обосновката на НКСИП и на премиера тя посочи, че позициите им се допълват, тъй като позицията на компанията е формална.
Във всяка една голяма общ поръчка винаги има много интереси, това е голям финансов ресурс, свързан със стратегическа инфраструктура, изтъкна тя и припомни, че в търга са участвали 11 компании и всички са подали финансови оферти, които са проверени и са правно издържани.
Единствено турската компания „Ташяпъ Иншаат“ е била отстранена, защото офертата ѝ не е отговаряла на изискванията за процедурата, каза Лиляна Павлова. Другата отстранена компания пък - NGE Contracting, не е обосновала цената си, която е с над 20 на сто по-ниска от средната, допълни тя.
За разликите в цените министърът обясни, че по трасето ще има 3 големи тунела с по две тръби и с дължина по 3 км в посока, 3 големи виадукта, много пътни възли, повече от 30 подлеза и надлеза освен линейната част. “Линейната част можем да изчислим на км, но когато говорим за тежък пресечен терен, съоръженията на квадратен или линеен метър изчислени са 10-20 пъти по-скъпи от магистралата”, коментира тя.
Министърът коментира и цената на тунела край с. Железница, който е част от магистрала “Струма”. Според нея цената е реалистична за такъв тип тунел в скалиста местност.
Тя обясни, че съоръжението ще е с две тръби, всяка с магистрален габарит, както и с нови системи за безопасност и преходи за преминаване.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 9 години Какво е общото между контрабандата и Хемус? Да не би ако някой ден се построи Хемус да се намали контрабандата? Не мисля.Приходите от борбата с контрабандата не следва да отиват по направление на Хемус, а към бюджета, а от там където реши парламента. отговор Сигнализирай за неуместен коментар