IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Допълнителните приходи от борбата с контрабандата ще се насочат за "Хемус"

Индикативната цена при новия търг за строителството на магистралата ще е по-висока, стана ясно от коментар на регионалния министър

09:18 | 16.02.16 г. 1
Автор - снимка
Редактор
Допълнителните приходи от борбата с контрабандата ще се насочат за "Хемус"

Приходите от борба с контрабандата ще се ползват за поетапното доизграждане на магистрала “Хемус”. Това коментира пред Нова телевизия министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

Индикативната цена, заложена в новия търг, обаче вероятно ще е по-висока спрямо предишния и близка до цената, подадена от избраните през декември миналата година фирми, стана ясно от думите на министъра. Причината – Националната компания “Стратегически инфраструктурни проекти” (НКСИП) е изчислила индикативния бюджет за спрения вече търг без идеен проект, обясни Павлова.

“За него (премиера Бойко Борисов – б.ред.), за всички е важно да се разграничим от всички опити да бъдем вкарани в зависимости. Ако има някакво съмнение, ние трябва да покажем воля, да се разграничим, да покажем, че всичко е законосъобразно”, коментира тя в отговор на въпроса дали има “препозициониране на отношенията на министър-председателя към някои фигури”.

“Говорейки за ресурс от 800 млн. лева, които да дойдат от бюджета, не искаме да оставяме и сянка на съмнение, че нещо е скрито, задкулисно”, каза още Павлова.

Министърът отрече да има и “международен” натиск за решението. По отношение на обосновката на НКСИП и на премиера тя посочи, че позициите им се допълват, тъй като позицията на компанията е формална.

Във всяка една голяма общ поръчка винаги има много интереси, това е голям финансов ресурс, свързан със стратегическа инфраструктура, изтъкна тя и припомни, че в търга са участвали 11 компании и всички са подали финансови оферти, които са проверени и са правно издържани.

Единствено турската компания „Ташяпъ Иншаат“ е била отстранена, защото офертата ѝ не е отговаряла на изискванията за процедурата, каза Лиляна Павлова. Другата отстранена компания пък - NGE Contracting, не е обосновала цената си, която е с над 20 на сто по-ниска от средната, допълни тя.

За разликите в цените министърът обясни, че по трасето ще има 3 големи тунела с по две тръби и с дължина по 3 км в посока, 3 големи виадукта, много пътни възли, повече от 30 подлеза и надлеза освен линейната част. “Линейната част можем да изчислим на км, но когато говорим за тежък пресечен терен, съоръженията на квадратен или линеен метър изчислени са 10-20 пъти по-скъпи от магистралата”, коментира тя.

Министърът коментира и цената на тунела край с. Железница, който е част от магистрала “Струма”. Според нея цената е реалистична за такъв тип тунел в скалиста местност.

Тя обясни, че съоръжението ще е с две тръби, всяка с магистрален габарит, както и с нови системи за безопасност и преходи за преминаване.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:43 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 0
potten
преди 8 години
Какво е общото между контрабандата и Хемус? Да не би ако някой ден се построи Хемус да се намали контрабандата? Не мисля.Приходите от борбата с контрабандата не следва да отиват по направление на Хемус, а към бюджета, а от там където реши парламента.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още