IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Изграждането на 60 км от магистрала „Хемус“ може да струва 434 млн. лв.

Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ търси строители на 60-километровия участък Ябланица до главния път Плевен-Ловеч

14:49 | 09.01.15 г. 8
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: архив, Ройтерс</em></p>

Снимка: архив, Ройтерс

Oчаква се изграждането на 60 км от магистрала „Хемус“ да струва 434 млн. лeва. Това стана ясно, след като националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ стартира ограничената процедура за възлагане на обществена поръчка за проектиране и строителство за доизграждане на автомагистралата. Това е първият етап от доизграждането на магистралата, съобщиха от министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Поръчката е разделена на две обособени позиции – първата е за строителството на участъка от Ябланица до района между Дерманци и Угърчин. Втората позиция е от района на Угърчин до основния път между Плевен и Ловеч.  

В рамките на изпълнението по договорите за двете обособени позиции ще бъдат завършени нови 60 км от трасето между Ябланица и пресичането на пътя Плевен-Ловеч. За първата позиция индикативната стойност е 168 млн. лв., а за втората - 266 млн. лв. 

Финансирането на проекта се предвижда в рамките на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г. Това може да се случи, ако бъде избран друг вариант за строителство на магистрала „Струма“ в Кресненското дефиле, чрез който да бъдат спестени средства за магистрала „Хемус“.

Процедурата ще премине през два етапа, като на етап преквалификация ще се извърши проверка за съответствието на възможностите на кандидатите с минималните изисквания за технически възможности, квалификация, икономическо и финансово състояние.

Кандидатите трябва да са извършили поне едно проектиране на идеен или технически проект на автомагистрала или път първи клас с дължина най-малко 10 км през последните три години. Компаниите трябва също да са проектирали или завършили поне един пътен, железопътен или метро тунел, както и да са направили поне едно теренно археологическо спасително проучване със стойност над 1 млн. лв.

Те трябва да са извършили строителство, реконструкция или рехабилитация на автомагистрали или пътища с обща дължина не по-малко от 20 км, включително поне едно ново строителство на автомагистрала с дължина не по-малко от 10 км, през последните пет години.

Кандидатите трябва да докажат и наличието на финансов ресурс или достъп до такъв от поне 20 млн. лв., посочват от регионалното министерство.

3 тунела и 18 моста трябва да се построят

Преминалите етапа на преквалификация ще бъдат поканени да подадат същински оферти през второто тримесечие на 2015 г. Срокът за изпълнение по всеки от договорите по двете обособени позиции е две години и половина.

При първата позиция се планира изграждане на 8 мостови съоръжения с обща дължина 2300 м, както и един тунел с дължина от 830 м. В района на строителството има и три археологически обекта.

Във втория участък се предвижда да бъдат изградени 10 мостови съоръжения с обща дължина от 5630 м, както и два тунела с обща дължина от 2000 м. Близо до трасето има и пет археологически обекта

Документи за кандидатстване по проекта се приемат до 9 февруари включително в сградата на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:19 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

9
rate up comment 0 rate down comment 0
redcretin
преди 8 години
http://***.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/obedineniia-s-uchastieto-na-dji-pi-grup-i-pst-grup-shte-stroiat-60-km-ot-hemus-207835Точна преценка, ТОни!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 9 rate down comment 3
kranc_mk
преди 9 години
Да обясня малко на дебилските коментари. Не сравнявайте всяка магистрала като цена с тази която сме построили. Хемус е много тежка магистрала като терен и като съоръжения. Новия участък минава през няколко големи пълноводни реки или общо 10км мостове по директно трасе. Моля ви като не разбирате стига сте коментирали. Лично съм подготвял част от бюджета на тази магистрала и заложихме по високи цени, защото качество се прави с пари, а не със спестяване. Друг пример. Великия тунел на магистрала Струма няма да струва 1млрд ЛЕВА, а минимум 3млрд. ЕВРО ;) Тъпанарите се осъзнаха че бюджета е объркан и затова взеха решение за алтернативно трасе.Сполайте
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 5 rate down comment 2
Mammita
преди 9 години
И на мен ми се виждат множко тези пари. Нали Бойко се хвалеше преди няколко години, че стоим най-евтино пътищата в България и даже обясняваше как германцияте трябва да взимат пример от нас. За съжаление според мен хем ще ги построим сега страшно скъпо тези 60 км, хем ще са и некачествени, защото ще се спестят голяма част от парите за материалите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 19 rate down comment 3
power network
преди 9 години
Грешите района е хълмист и наистина ще са нужни много мостове е не като на Витиня но ще са малко и много.Ако бъха избрали друго трасе по на север можеше и по евтинко да е ама Ловеч троян Габрово и Севлиево остават без магистрала.И те са хора и за тях трябва да се мисли.Тая магистрала е за всички българи на север от Балкана.Бойко а внимава щото от нея зависи как ще гласуваме.Има магистрала има инвестиции има Бойко
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 19 rate down comment 3
studioaa
преди 9 години
В България когато един проект стартира се говори за някаква цена, но малко след като проектът започне цената скача баснословно. Например за Южен Поток първо се говореше за 1 млрд. евро, а после сумата набъбна на 4 млрд. евро. Сигурен съм, че реститутките, които инвестират в ниви по пътя на магистралата, ще поискат поне по 1000 евро на квадрат земеделска земя и протестират пред парламента, че не си давали земята за 10 евро на квадрат. А половината пари от ЕС вместо за асфалт, че отидат в касите тези далавераджии.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 18 rate down comment 17
michaelis
преди 9 години
x 7.25 млн. на километър, тая магистрала сигурно ше е с подово отопление или с ламинат
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 29 rate down comment 0
Gold Zombie
преди 9 години
В този район България съвсем не е плоска като тепсия. А и едва ли става въпрос за огромни виадукти - мостове по принцип има и при магистрали, които не са в някакъв алпийски релеф, все пак. Дано да стане някога тая магистрала, макар че личното ми мнение е, че и пътят Русе - В. Търново с този трафик в момента също вече е за пълноценна магистрала и то по-спешно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 18 rate down comment 15
Tony
преди 9 години
ооо, тези 60 км. може да струват и мнооооого повече, като се изберат наш'те фирми! :)За това ли ги разделяте на по 30 км. за поръчка, за да не е изгодно да кандидатсват Европейските фирми, а да е изгодно само на наш;те???Защото в САЩ пътностроителните фирми строят по 30 км. магистрала на ден. :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 10
misanthrope
преди 9 години
Къде ше ги копат тия тунели и мостове? Планината е премината, от там... само дърпаш достатъчно на север и газ по равното
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още