БДЖ има достатъчно ресурс сама да се справи със задълженията си и оздравяването му не може да е оправдание за концесията на Летище София. Това каза президентът на КТ "Подкрепа Димитър Манолов пред БНР в коментар на предстоящата концесия на аеропорта и ескалиращото недоволство на синдикатите към него.
БДЖ има достатъчно вътрешни резерви да се справи без никакъв външен паричен ресурс, стига, разбира се, на този въпрос да бъде погледнато държавнически, посочи Манолов.
Той подкрепи тезата си като посочи, че в България, когато автомобили, превозващи товари, преминават транзитно към ЕС, плащат между 50 и 100 пъти по-ниски винетни такси, отколкото оттатък България. Когато преминат "Калотина", това не е така, отбеляза той.
И уточни, че ако това нещо не беше така, „беше твърде възможно транзитно преминаващите товари да бъдат качени на релси, да преминат през България, също със съответната такса, тъй като тази услуга е далеч по-скъпа ...”
Явно някой много го иска това летище, коментира Манолов. И категорично заяви, че не може столичното летище да е по-нискодоходно от морските. По негово мнение ситуацията с обвързването на летището с БДЖ е „политика на парче според това кой трябва да спечели”. Манолов припомни, че преди години подобни идеи е имало и за пловдивското летище, но „понеже се очертаваше да спечели, който не трябва, спряхме да приказваме за тази работа”.
По думите на Манолов отдаването на летище София на концесия означава, че държавата се отказва от приходите на порта за години напред. За него е абсурдно държавата да твърди, че с парите от концесията на летището ще се спасява БДЖ, а в същото време изтегли заем за щетите от КТБ.
Припомняме, че синдикатите на Летище София вече призоваха за незабавно прекратяване на концесията на ареопорта, като изпратиха отворено писмо до премиера.
Министърът на транспорта Ивайло Московски обаче е категоричен, че концесията няма да бъде прекратена, каквото и да правят профсъюзите.
Правителството официално реши Летище София да бъде отдадено на концесия през май. За кратко процедурата беше спряна заради подадена жалба в Комисията за защита на конкуренцията от арабски консорциум. Комисията обаче излезе с решение в полза на министерството, а фирмата се отказа да обжалва пред Върховния административен съд. Така процедурата за столичното летище тръгна отново.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
преди 9 години Каро ги качат камионите на релсите, парите ще отидат за товарното БДЖ, което също е черна дупка, и за още 5-6 частни товарни БДЖта. Но ресурс има! И именно синдикатите могат да не се правят на умряла лисица, и баш те да изтеглят заем! После ще го погасяват с приходите от членски внос отговор Сигнализирай за неуместен коментар