fallback

Правителството в оставка открива трета процедура за концесия на Летище Пловдив

Причината е, че нито един инвеститор не е пожелал да се включи в предходната процедура по концесиониране на аеропорта

13:18 | 28.12.16 г. 3

На последното си за календарната година заседание правителството в оставка прие решение за откриване на нова процедура за концесиониране на летище Пловдив. Причината е, че при предходната процедура няма подадени оферти, съобщават от пресслужбата на кабинета.

Срокът на новата концесия е 35 години.

Новата процедура ще бъде проведена в съответствие с влезлите в сила през април т. г. европейски изисквания за възлагане на договори за концесия. По този начин се осигурява възможност за привличане на по-широк кръг потенциални инвеститори, уточнява се в решението.

Обявление за концесията ще бъде публикувано в „Официален вестник” на Европейския съюз. След публикуване на обявлението цялата документация за концесията ще бъде публикувана на интернет страницата на Министерството на транспорта и достъпът до нея ще е пълен и безплатен.

За липсата на желаещи да вземат аеропорта в Пловдив на концесия стана ясно през септември тази година.

Това е поредният опит за концесионирането на пловдивското летище.

При предишния кабинет на Борисов беше предложено на инвеститорите да строят карго терминал, но офертата не намери желаещи. Втори път летището беше предложено в цялост, но отново не се намериха кандидати въпреки заявения интерес от различни страни. 

Припомняме, че през юни тази година строителната китайска компания China Construction прояви инвеститорски интерес към отдаването на концесия на летището в Пловдив. Това стана по време на работно посещение в Китай на делегация на ГЕРБ.

През пролетта на тази година интерес към концесията на летището в Пловдив заявиха и турска компания, китайски инвеститори, и „Пампорово“ АД. Тогава транспортният министър Ивайло Московски припомни, че това е втората процедура за отдаването на летището в Пловдив на концесия. Първата беше само за развитие на карго терминал.

При втората концесия правителството предложи тя да е за 35 години, 40% от оценката да се формират от финансовата част на офертите, 35% - от инвестиционната, а с най-малка тежест (25%) ще са плановете за развитие и управление на летището. Като специфични цели бяха посочени изграждането на нов модерен карго терминал, както и създаването на предпоставки за допълнително развитие на летищната инфраструктура, за да може да се обслужват съвременни самолети с голям полезен товар.

През 2011 г. също беше открита процедура за концесия за строителство на карго зона на летище Пловдив, но не се стигна до концесия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:50 | 09.09.22 г.
fallback