fallback

Росен Желязков: Вече няма нужда от "Холдинг БДЖ"

Погасяването на задълженията извън структурата имаше смисъл, но към момента тя е една допълваща администрация, посочи транспортният министър

10:24 | 23.11.18 г.

Вече няма нужда от "Холдинг БДЖ", но преструктурирането му ще отнеме време. Това заяви министърът на транспорта Росен Желязков пред bTV като коментар дали управата на БДЖ ще премине към министерството.

Той обясни, че холдингът е собственост на две дъщерни дружества – „Товарни превози” и “Пътнически превози”, и това е опосредстваща структура между министерството и двете дружества.

Росен Желязков посочи, че до погасяването на задълженията извън структурата съществуването ѝ е ималo смисъл, но към момента тя е една допълваща администрация.

По темата за оставките в БДЖ той е категоричен, че ръководството на БДЖ не може да изпълнява вътрешните си ангажименти и е склонен да ги приеме.

Investor.bg припомня, че на 7 ноември тримата членове на съвета на директорите на БДЖ подадоха оставка –  председателят на борда Велик Занчев, който е и зам.-министър на транспорта, главният изпълнителен директор Владимир Владимиров и финасистът на железопътната компания Филип Алексиев.

Транспортният министър коментира и инцидента с влака в Кресненското дефиле като заяви, че минута преди инцидента е имало обход на трасето.

"Секунди след излизането на влака от тунела, скалата се е срутила", подчерта той. Според Желязков в България са ясни всички критични участъци и те са под постоянно наблюдение.

"Общата дължина на критичните участъци за цяла България е 120 км", посочи министърът и допълни, че охранителите обхождат по 500-700 м трасе за 24 часа.

За инцидента той коментира, че „не бива да се гледа какво толкова се е случило, а какво е предотвратено да се случи”.

“Пострадалият локомотив в Кресненското дефиле беше в добро техническо състояние и след сериозен капиталов ремонт. Искам да поздравя колегите от Национална компания "Железопътна инфраструктура", че успяха да се справят с работата в кратки срокове“, заяви Желязков.

Министърът призна, че в момента има недостиг на локомотиви и мотриси.

За причината за удължаване на срока за концесия на Летище "София" той се аргументира, че целта е да се даде възможност на повече кандидати да участват в процедурата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:49 | 13.09.22 г.
fallback